WingDude Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Har et Powercolor 9600 PRO 128MB skjermkort, og skulle i dag for første gang prøve tv-utgangen. Jeg får opp bilde av skrivebord og vinduer osv. på tv-skjermen, men når jeg skal spille av en film i mediaplayer eller et annet film-visningsprogram, så vises det ikke på skjermen, får bare et svart felt. Noen som vet hva som er feil ? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 du må sette tv'en som 1. og pc'skjerm'en som 2. sånn var det til meg iallefall... Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 du må sette tv'en som 1. og pc'skjerm'en som 2. sånn var det til meg iallefall... Hmm, den skjønte jeg ikke.....? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 du må sette tv'en som 1. og pc'skjerm'en som 2. sånn var det til meg iallefall... Hmm, den skjønte jeg ikke.....? Du må inn vel inn på settings, advanced, displays. Der har du tv og monitor og kan velge hvilken som skal vise film f.eks. To bokser under tv og monitor bildet. Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Finner ingen plass der jeg kan endre dette, får ei heller tilpassa størrelsen på "skrivebordet" slik at hele kommer innpå skjermen, det blir for stort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Gå på "properties" for skjerm (høyreklikk på skrivebordet), til "settings", velg "advanced" så kommer disse valgene opp under tab`en "displays", dersom du har installert driverne. Endret 27. mars 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Joda, finner det, og driverne er innstallert, men finner ikke hvor jeg kan endre hva som skal vise video.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Du finner ikke spesifikt hva som skal vise video, men hva som skal vise signalet. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Du kan sette primary og secondary display. Du må sette TV'en som primary. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) du må på: Display Properties--->Settings--->Advanced--->Ovelray--->Clone Mode Options, da tenker jeg det blir fart i sakene, funka når jeg skulle se film på tv i hvertfall edit: har aldrig satt tv som primary, har 9700pro Har en kompis som må gjøre det da, han har 9000 eller no, men 9700pro kortet det instalerer til 2 skjermer uansett om man har 1 eller 2, og da slipper man og restarte eller bytte om hva som er primary og secondary Bare plugge inn en tv eller annen monitor så er det tut og kjør min kompis han må ordne og styre hvis han skal forandre LOL Endret 28. mars 2004 av Goodall Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Oppsummering: bildet blir for stort i forhold til tv'n, flytter pekeren (musa) fra den ene siden til den andre for at hele skjembildet skal "rulle" inn. Hvis jeg setter i gang en filmvisning, det være seg fullskjerm-modus eller mindre, så vises ikke filmen, men bare et svart felt. Har laga noen bilder av skjerm-innstillingene mine, slik at dere muligens kan se noe som jeg ikke ser Egenskaper for pc-skjerm Egenskaper for tv-skjerm Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Ingen som kunne hjelpe meg noe mere for å finne ut av det her ?? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Har du satt opp slik: (Tar det med teskje siden det er mange tråder som lurer på det samme...) Velg 'Advanced' (Avansert). Velg Displays (Visning). 1: Klikk på den røde knappen ved TV'en (er den grå som på bildet er ikke TV koblet til) 2: Velg Overlay (Overlegg). Velg 'Clone mode options' Velg 'Theatre Mode' Det skal være alt. Da vil filmer som spilles av vises i fullskjerm på TV. Trenger ikke endre primary display! Har du problemer kan det lønne seg å bytte program for avspilning. Enkelte programmer har trøbbel med overlay, noe som er kritisk for at dette skal fungere. [Edit: La til noen norske ord] Endret 29. mars 2004 av tyldum Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Mange takk nå kom jeg et stykke på vei, men jeg mangler knappen "clone mode options" under "overlay", aner du hvorfor ? Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Men nå fikk jeg bilde, jippiii Takker for all hjelpen Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Dette var rett og slett en helt fantastisk bruksanvisning! Jeg skal prøve oppsettet ved første mulighet til å se en DivX film fra maskinen på TV'en ute i kjellerstua. Glenn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå