Gå til innhold

Bruk av TV-utgang for første gang...

Anbefalte innlegg

Har et Powercolor 9600 PRO 128MB skjermkort, og skulle i dag for første gang prøve tv-utgangen.

Jeg får opp bilde av skrivebord og vinduer osv. på tv-skjermen, men når jeg skal spille av en film i mediaplayer eller et annet film-visningsprogram, så vises det ikke på skjermen, får bare et svart felt.

Noen som vet hva som er feil ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du må sette tv'en som 1. og pc'skjerm'en som 2. sånn var det til meg iallefall...

Hmm, den skjønte jeg ikke.....?

Du må inn vel inn på settings, advanced, displays. Der har du tv og monitor og kan velge hvilken som skal vise film f.eks. To bokser under tv og monitor bildet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Gå på "properties" for skjerm (høyreklikk på skrivebordet), til "settings", velg "advanced" så kommer disse valgene opp under tab`en "displays", dersom du har installert driverne.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

du må på:

Display Properties--->Settings--->Advanced--->Ovelray--->Clone Mode Options, da tenker jeg det blir fart i sakene, funka når jeg skulle se film på tv i hvertfall

edit: har aldrig satt tv som primary, har 9700pro

Har en kompis som må gjøre det da, han har 9000 eller no, men 9700pro kortet det instalerer til 2 skjermer uansett om man har 1 eller 2, og da slipper man og restarte eller bytte om hva som er primary og secondary :yes: Bare plugge inn en tv eller annen monitor så er det tut og kjør :thumbs:

min kompis han må ordne og styre hvis han skal forandre LOL

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Oppsummering: bildet blir for stort i forhold til tv'n, flytter pekeren (musa) fra den ene siden til den andre for at hele skjembildet skal "rulle" inn.

Hvis jeg setter i gang en filmvisning, det være seg fullskjerm-modus eller mindre, så vises ikke filmen, men bare et svart felt.

Har laga noen bilder av skjerm-innstillingene mine, slik at dere muligens kan se noe som jeg ikke ser ;)

Egenskaper for pc-skjerm

skjerm1.gif

Egenskaper for tv-skjerm

skjerm2.gif

visning.gif

skjerminn1.gif

skjerminn2.gif

skjerminn3.gif

tvinn1.gif

tvinn2.gif

tvinn3.gif

tvinn4.gif

Lenke til kommentar

Har du satt opp slik:

(Tar det med teskje siden det er mange tråder som lurer på det samme...)

skjerm1.png

Velg 'Advanced' (Avansert).

skjerm5.png

Velg Displays (Visning).

skjerm6.png

1: Klikk på den røde knappen ved TV'en (er den grå som på bildet er ikke TV koblet til)

2: Velg Overlay (Overlegg).

skjerm3.png

Velg 'Clone mode options'

skjerm4.png

Velg 'Theatre Mode'

Det skal være alt. Da vil filmer som spilles av vises i fullskjerm på TV. Trenger ikke endre primary display!

Har du problemer kan det lønne seg å bytte program for avspilning. Enkelte programmer har trøbbel med overlay, noe som er kritisk for at dette skal fungere.

[Edit: La til noen norske ord]

Endret av tyldum
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...