Gå til innhold

Får ikke tilbake plass etter sletting..

k9v

Anbefalte innlegg

Heisann..

Har et lite problem med diskene mine..:

Når jeg sletter filer får jeg ikke tilbake det jeg skulle hatt av kapasitet, si jeg sletter en fil på 700mb så får jeg ikke disse 700mb tilbake.. Dvs. jeg kan fylle opp disken, slette alt igjen, men disken oppfattes fremdeles som full. Hva kan dette være? Jeg kjører RAID0 med 2. stk Segate 120gb S-ATA disker på Asus A7N8X Deluxe. Os WinXP pro.

Dette problemet startet en gang DC++ stod på over natten og hadde fyllt diskene helt.. Noen ganger hvis jeg kjører chkdsk så får jeg tilbake noe plass. Nå nylig satte jeg i en WD120gb på onboard IDE kontrolleren, funket fint det, til å begynne med.. nå har jeg samme problemet med denne disken.

Må si jeg aldri har opplevd noe lignende.

Endret av k9v
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Høyreklikk på trash can, velg delete protected files.

Sjekk samtidig innstillingene/properties på trash can, og hvor stor plass den har reservert på disken til slettede filer.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

De filene som ligger der er vel filer du på egenhånd har slettet? Så hvertfall slik ut her. Det er også en funksjon som sletter filene etter et antall angitte dager, denne stod på 7 hos meg som default.

Endret av k9v
Lenke til kommentar
Er det trygt å slette disse filene? Er det ikke mulig at noen av disse filene er i bruk?

De filene er filer som opprinnelig er slettet, men som Norton har tatt vare på frem til den plassen trengs. Er fint lite som skjer hvis du sletter de.

Lenke til kommentar
Hø? :dontgetit:

Defragmentering skal da ikke ha noe og si for Hdd plass vel? Har du en fil, så har du en fil uansett om den ligger her eller litt der? Det var nå hva jeg trodde da...

Husk at den minste allokeringsstørrelsen er på 4KB, og dermed kan en fil være minimum 4KB stor på disk. Hvis den filen spres utover, vil det bli mange steder som bare bruker kansje 2-3KB, men som allikevel bruker 4KB på disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...