kimjasdf Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Heisann. Satt nylig sammen en helt ny data fra komplett.no, hvor jeg blant annet bruker en AMD Athlon XP2600+ prosessor. Etter jeg hadde formatert og installert Windows XP så la jeg merke til at i følge windows, var prosessoren på kun 1.14 ghz, ikke på 1.917 ghz som den egentlig skal. Jeg prøvde å lete i BIOS etter en måte å manuelt stille det inn på, men fant ikke noe særlig som skulle være relevant. Hva kan/burde jeg gjøre for å få fikset dette? Jeg har prøvd å oppdatert BIOSen uten at det hjalp noe. Hovedkortet jeg bruker er ASUS A7N8X-X dersom det er av interesse. Setter pris på all hjelp. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 du skal mest sannsynlig stille FSB - front side bus, også kalt system bus. Det er hastigheten på denne som avgjør klokkefrekvensen i prosessoren. Du sier din XP2600+ skal kjøre på ~1.9GHz, da regner jeg med at det er en barton kjerne som er beregnet for 333MHz FSB. Se om du finner et valg i bios hvor du kan sette hastigheten på FSB/System bus... Evt. skriv hovedkortmodellen så kan jeg finne manualen på internet og se hvor du skal stille det... Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Gå inn i BIOS, velg advanced chipset features, og sett system performance til customized, custom eller hva det nå står der. Så setter du CPU External Frequency til 166. Det skulle gjøre susen. Lenke til kommentar
kimjasdf Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Takk begge to, fikk fikset det nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå