bfweme Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Hjelp... Etter at jeg installerte dual prosessor på pc'en gå lyden dobbelt så fort. Jeg har creative AWe64 kort. kjører win2000 og har 2 stk celeron 500mhz. Jeg er ganske sikker på at problemet kom etter at jeg innstallerte den andre prosessoren. vet noen om en løsning til dette? Problemet er bare på noen spill, ikke alle... Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Hvis du ikke har innstalert OS etter at du satt på den andre prosessoren kan det være problemet. Prøv isåfall en reinnstalering av OS. [ Denne Melding var redigert av: thunstad på 2002-03-27 22:52 ] Lenke til kommentar
Hookster Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Har vært borti samme problem. Men da kjørte jeg winME, så installerte jeg 2000 og problemet var borte. vet ikke helt hva som skjer feil. prøv og installere windows på nytt. Lenke til kommentar
bfweme Skrevet 27. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2002 jeg har installert win2000 flere ganger... har hatt problemer med externe hd kontrollere osv. nå endelig funker windows bra... man MÅ installere windows 2000 på nytt om du setter inn en extra prosessor ellers fungerer ikke windows i det hele tatt... takker for hjelpen men jeg trenger mere hjelp:) har dere flere tips? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Aner ikke om det kan hjelpe, men du kan jo prøve flere OS... Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Kul bug det der, flere på (den forhenværende) jobben hadde/har den. Reinstall av drivere pleier å funke (selv om det er de samme driverne). Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Lydkortet kan også være raskt nok til å dobble avspillingshastigheten. Det skjedde sånn på en eldre PIII 800. Tviler på at det har noe med to CPU`er å gjøre. Jeg løste problemet med somlete drivere. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Kan høre ut som lydkortet kjører på doble samplingsfrekvensen av hva lyden gjør. Er ikke så godt kjent med kortet ditt, men kanskje det ikke klarer 22 eller 11khz? I tilfelle spillene du har problemer med benytter seg av såpass lav lydkvalitet? Ellers så vil kanskje en nyere driver eller noe sånt hjelpe. Lenke til kommentar
bfweme Skrevet 29. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2002 Jeg har nå installert WinXP i stedet, problemet er fortsatt det samme...ingen forskjell... jeg prøvde masse forskjellige drivere i win2000 først uten at det hjalp også.... siden problemet er helt likt i win2000 og WinXP må det vell være kortet det er noe galt med? Problemet er : Lyden spilles av for raskt, pitch er riktig (lyden blir ikke smurfe aktig), når det er tale blir somregel bare de første bokstavene i vært ord uttalt, og uten pause mellom ordene, så alt blir bare en lang uforståelig rask smørje.... HJELP! Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 kjøp deg nytt lydkort.... eller prøv et annet og se om det blir noen forskjell Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Kjører hovedkortet ditt i APIC-modus forresten? Det gir deg et utvidet antall IRQ, nyere dual-kort pleier visst å støtte det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå