Pangaea Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 La denne først på programvare, men får håpe det er greit og legge det her også, det handler jo om php også... Håper noen kan hjelpe meg, forstår ikke hva som er galt. Jeg bruker win2000 forresten La inn phpnuke for ca en uke siden, da fungerte alt perfekt. Tror ikke dette har noe å si, men seinere fikset jeg privileges i mysql så ikke alle kunne komme inn i databasen (er på localhost i øyeblikket, men greit å fikse det likevel...). I går fungerte plutselig ikke phpnuke lenger. Jeg får denne feilmeldingen: Warning: main(language/lang-en-iso-8859-1.php): failed to open stream: No such file or directory in c:\appserv\www\phpnuke\mainfile.php on line 185 Warning: main(): Failed opening 'language/lang-en-iso-8859-1.php' for inclusion (include_path='.;c:\php4\pear') in c:\appserv\www\phpnuke\mainfile.php on line 185 "Home" heter plutselig "_HOME", slik er det med de fleste titlene nå. Klikker jeg på "english" fungerer det, men det blir ikke lagret. Ikke får jeg logget inn heller fordi bildet med nummer på vises ikke. Jeg har prøvt å legge inn phpnuke uttallige ganger uten hell, og prøvt å legge inn appserv mange ganger, også uten hell. Såvidt jeg kan se ligger problemet i at "get_lang()" funksjonen returnerer "en-iso-8859-1", isteden for "english". Under de diverse "lang" funksjonene i phpinfo() får jeg også "en-iso-8859-1". Er det noen som har peiling på hvordan jeg får fikset dette??? Har sett problemet på mange forum, og prøvt mange løsninger, men ingenting som fikser problemet. Siden fullstendig ny installasjon ikke fungerer, skulle jeg tro problemet ligger i windows en plass, og ikke i phpnuke/php... btw: bruker appserv 2.3.0, som inneholder php 4.3.4, apache 1.3.29, mysql 3.23.49 På forhånd takk Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Sorry for å bumpe denne her, men er det virkelig ingen som har peiling på hva som er galt? Lenke til kommentar
ratata Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 har same problem som du. Det med at home blir erstatta med _home er fordi language fila ikkje loader. Meir veit eg ikkje, eg skulle og gjerne hatt hjelp til denne saken... Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Nå fikk jeg faktisk fiksa det, sånn litt vertfall. Stod på diverse forum at man kunne ta en kopi av lang-enlish.php fila og rename den til lang-en-iso-8859-1.php. Det prøvde jeg flere ganger på forskjellige installasjon, men fikk en feilmelding (db.php tror jeg det var). Renamet i stedet selve language fila, da fungerte det vertfall uten feilmeldinger, selv om noe selfølgelig likevel er galt. Nå har jeg vel egentlig gitt opp PHP-Nuke så det har ikke så mye å si. Jeg har gått over til Mambo istedenfor, driver å tester det litt ut vertfall. Det ser veldig bra ut, og skal være mye sikrere enn phpnuke/postnuke. Det idéelle hadde vært å skrevet hele greia fra bunn av, det blir derimot alt for mye arbeid atm, får se seinere hva jeg gjør... Du kan prøve å rename de filene (både i \language og admin\language), jeg slapp i det minste unna feilmeldinger da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå