PacAnimal Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Sliter med et, i mine øyne, merkelig problem her... Når jeg bruker maskinen min kan skjermen plutselig finne på å bli helt svart i omtrent 3/4 sekund, og så få tilbake bildet som var der. Det virker som om dette skjer mye oftere i noen situasjoner, men jeg klarer ikke helt sette fingeren på hva som gjør utslaget. F.eks. har det hittil ikke skjedd mens jeg har sittet og skrevet denne posten. Det er det samme som skjer hver gang, og det varer også akkurat like lenge hver gang. Grunnen til at jeg ikke klarer å sette fingeren på når det skjer er at det skjedde 1 gang mens jeg spilte CS (og selvsagt akkurat da jeg skulle knive noen) men 10 (!!!) ganger med omtrent 4 sek. mellomrom da jeg leste "latest" på bash.org. Det som IKKE er problemet: * kortet er ikke for varmt (~55 grader ved full load) * det er nok strøm i psu (350W og bare 2 harddisker) * dette er ikke noe som skjer når oppløsningen endres ...hjelp? Endret 27. mars 2004 av gothtec Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 har sjekket kablene og alt mulig har noen en idé om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Ingen andre som har hørt om dette? Hvor ellers kan jeg søke hjelp med slikt? Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Det er jo mye som kan være feil, det beste synes jeg er å prøve seg frem. Du kan starte med å fks installere skjermkort driver på nytt, evt bytte til en annen driver. Skjekke om skjermen gjør det samme på en annen PC, eller PC på en annen skjerm og kanskje det er noe med skjermkortet. Kanskje en formatering kunne hjulpet? Jeg mista rødfargen på min skjerm for litt siden, prøvde omtrent alt for å få den tilbake. Etter en formatering og jeg hadde gitt opp håpet om å få tilbake rød fargen spillte jeg litt far cry, og vips så var den tilbake etter 20 min spilling. Lenke til kommentar
jonathankrane Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 det e mest sannsynlig driverne reinstaler dem viss ikke det virke så kan du ha et lite problem Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Ingen andre som har hørt om dette?Hvor ellers kan jeg søke hjelp med slikt? Har det likens. Men det hender veldig sjelden. Men det skjer aldri under spilling, kun ute i Win. Har R9800Pro og syncmaster 900P. Men det morsomme var det skjedde på min gamel maskin også. Med Ati Rage Fury og en ADI-skjerm. Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hei. Jeg hadde akkurat samme problemet som deg. Jeg har Syncmaster 193T, og Radeon 9600 PRO. Hadde problemer både i Windows og i spill. Tok å satte oppløsningen i Windows til 1024x768. Deretter satte jeg den tilbake til 1280x1024. Etter dette har jeg ikke harr problemer. Mulig det bare er tilfeldig, men det er i alle fall verdt et lite forsøk. Håper det fungerer. Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hvis du har endret på hz`en på skjermen din kan det gjøre at det blinker slik som du beskriver! Prøv å sett ned til standard hz! Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Plugget ut skjermen, strømmen og alt som var av kabler, satte dem inn igjen, reinstallerte drivere for kortet og skjermen, satte Hz til 70 og oppløsningen til 1280x1024... nå virker det vet ikke hva av dette som gjorde utslaget, men YAY!!! det virker Lenke til kommentar
denis09 Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Har akkurat det samme problemet : ATI Radeon 9800Pro (nyeste Catalyst drivere) Samsung SyncMaster 193T Bruker DVI.. Dette skjer oftere enn jeg liker.. Har også prøvd diverse innstillinger i ATI driveroptions. ("Alternate DVI operational mode" og "Reduce DVI frequency on high-resolution displays"). Ingenting hjelper. Hvis noen har bedre input å komme med enn det over er det fint Har bestilt ny DVI kabel i forsøk på å eliminere den som kilde til problemet.. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg fant feilen med mitt oppsett. Det er ikke noe av det du tror, om du har samme feil. Hele greia har, etter min oppfatning, med driverbytte i windows å gjøre. Skjermen blir forvirret på en eller annen måte, og må stilles inn på nytt. Jeg har satt source til manual i menyen, men jeg tror ikke det har mye å si, bortsett fra at skjermen slipper å lete etter maskien, så du får opp bios-bildet tidligere enn på auto. Anyway, det som må gjøres er bare å trykke på source-knappen, la den finne maskinen igjen, så skru skjermen av og på med knappen foran og så trykke source igjen. Husker ikke rekkefølgen, men om du gjør alt det, skulle du være helgardert. Dette har hver gang (etter 3 forskjellige windows reinstalls) fikset mitt "blinkeproblem" av ukjente årsaker. Trolig noen kalibreringsgreier. Fant forresten ut av det da jeg koblet til en CRT skjerm for å sjekke skjermkortet og det plutselig ikke blinket. Så satte jeg LCD'n tilbake, og da rekalibrerte den seg og sluttet å blinke. Dette må gjentas hver gang du installerer nye drivere, men det er neppe så ofte at det blir et problem. Annet enn denne lille underfundigheten må jeg si du har gjort et glimrende skjermkjøp og håper du blir like fornøyd som meg Lenke til kommentar
wist3x Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Har samme problem, installerte helt ny driver, håper bare på at d ikke fucker igjen nå Lenke til kommentar
Kunji Abanjoni Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 hvor mange hz bruker du da? jeg ødela sjermen min ved å sette opp formange hz av det den tålte.. så fikk jeg ny på garanti Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå