Angel Dust Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Jeg lurer på hva jeg gjør når jeg vil kjøre to skjermer på en pc. Dette hadde jo vært kjekt i Flight sim blandt annet. Jeg har GeForce Ti4400 skjermkort. På forhånd takk for hjelp Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Vel, først og fremt må jo korte ha to plugger bak, eller en spesial port som kan splittes. Den kabelen fulgte med om korte ditt støtter dette. Så er det bare å gå inn på skjermkort innstillinger og slå på skjerm nr2. Det skal være ganske selvforklarende. AKIRA Lenke til kommentar
Angel Dust Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Hmm, da må jeg lete etter den kabelen da...Men da hører det jo ganske greit ut, takk skal du ha. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 altså...hvis pluggen bak på skjermkorte ditt ikke ser uvanlig ut...bare en vanlig VGA kontakt som du før har plugget skjermen din rett inn i, eller DVI kontakt...så er det ikke en spesial kontakt. mao, du ser lett om den er "sær". Vet du at korte ditt støtter flere skjermer, eller er det bare du som håper den gjør det? Lenke til kommentar
Angel Dust Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Jeg aner ikke om kortet støtter det nei, men det kan jeg vel fort finne ut. Jeg mener å huske at det er en annen utgang i tillegg til den jeg bruker til den skjermen jeg allerde har, og det er sikkert en DVI-utgang. Den er ikke lik den andre iallefall, så der må jeg vel ha en slags overgang. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Ja, det stemmer. Kortene levers som regel med en DVI og en VGA. Og det pleier å følge med en DVI til VGA plugg så du kan ha to analoge skjermer på samtidig. Så da skal du ha alt..bare finn den kontakten. AKIRA Lenke til kommentar
Nikkos Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Vel, tror ikke det er så lurt å kjøre flightsim i flerskjermsmodus på ett og samme kort p.g.a ytelsen. Mitt råd er heller å finne tak i en billig PCI-kort og kjøre instrumentene på det kortet (les: den skjermen) Det skal ikke rare greiene til å drive den siden det bare er instrumentene (gps, trottle, radios osv) som skal stå statisk på den. Et kort med 64 mb ram holder i massevis. Lenke til kommentar
Angel Dust Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Greit, jeg skal vurdere det. Er mest bare for å prøve i begynnelsen, så får jeg se. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Hei! Eg har mekka opp 4 skjermer på min pc. Kor i Flightsimualtor enabler eg at det skal spre seg over fleire skjermer? Kun testa lite, og da kom det kun på skjerm 1. Lenke til kommentar
Angel Dust Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Da har jeg fått opp to skjermer, men jeg tror jeg merker at det kanskje er tungt for skjermkortet, men må vel kunne endre slik at "ekstra-skjermen" kjører lav oppløsning..? Må reinstallere MSFS2004, så skal jeg poste hvis jeg finner ut av split skjerm. Lenke til kommentar
Angel Dust Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Får det ikke helt til å funke som jeg vil. Må vel kanskje ha to skjermkort for å kunne kjøre forskjellig oppløsning på skjemene? Dessuten, når jeg starter et spill, kjører det bare på den ene skjermen, mens den andre blir svar, var ikke sånn det skulle være... Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Selv mitt 9600xt sliter i flight sim 04 med to skjermer Lenke til kommentar
Angel Dust Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg begynner å komme dit jeg vil, men får ikke begge skjermene til å kjøre FS. Den ekstra står bare igjen i windows. Hjelp please... Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Kanksje du finner noen svar her: http://www.tomshardware.com/graphic/20040216/ Google er din venn! AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå