Gå til innhold

Varm cpu, hjelp!

fflex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Volcano serien = hørselvern.

Hvorfor det?

Lurer jeg også på iom at de fleste viftene i volcano serien er like stille som papst sine når de kjører på lik rpm.

Det er den høyfrekvente lyden jeg snakker om. Volcano 7+ har den i alle fall. Min kjører på ca 3200Rpm og blir ikke helt kvitt den, ved median eller torture settings må jeg bruke hørselvern + to tre paracet.

Har en kamerat som bruker en volcano 11, den har den samme høyfrekvente susingen i et antec sonata kabinett.

Og når man har OC en del så må man nok opp på medium eller high...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Hvorfor det?

Lurer jeg også på iom at de fleste viftene i volcano serien er like stille som papst sine når de kjører på lik rpm.

Det er den høyfrekvente lyden jeg snakker om. Volcano 7+ har den i alle fall. Min kjører på ca 3200Rpm og blir ikke helt kvitt den, ved median eller torture settings må jeg bruke hørselvern + to tre paracet.

Har en kamerat som bruker en volcano 11, den har den samme høyfrekvente susingen i et antec sonata kabinett.

da tror jeg ikke du kan utale deg om volcano 11 i hvertfall, kompisen min har en nermesy lydløs maskin, vi hører ikke vifta før vi har skrudd den opp på ca 3000o/min, da begynner vi så vidt å høre den.

på max turtall er det greit at den bråker, det er jo sant, men det er og for folk som overklokker!

Man trenger jo ikke kjøre vifta på mere en minimalt viss cpu ikke er klokket extremt!

Har selv Volcano 12, den går opp til 5500 o/min. Da bråker den endel, men på 3500 o/min merker jeg den ikke, og på 2200 o/min, er det helt umulig å høre den. Da ligger tempen på 45grader på en xp2500@2,3ghz

Lenke til kommentar

Kan bekrefte det der angående TT 12 .

Har skrudd den manuellt opp til jeg hører den , og deretter litt tilbake .

Da ligger den på ca. 3500rpm og høres ikke.

Den brukes til å kjøle en xp2400-Mobile Barton på 1,75v og 2500mhz til 39C idle, case temp på 27C , og rom temp på 25C .

......

Lenke til kommentar

Et lite tips, har byttet ut viften på en Igloo Sinent Breeze,

den har som original en på 2000 rpm og nå har jeg

satt på en 2800 rpm vifte, fremdeles relativt stille og

tempen gikk ned ca. 5-7 C, XP 2500@2,35MHz og ca. 43-46C

Lenke til kommentar

Hvorfor det?

hadde selv volcano 7+,men synes den bråkte litt på laveste

rpm(ca 3200)

fikk prøve volcano 12 på laveste rpm ca 2000,da ble det noe annet.

kunne nesten ikke høre vifta..

bruker nå en boxed vifte men 3200 rpm,og synes den bråker mye,

ser ut som man må ned på ca 2000-2500rpm for man skal bli kvitt støyen.

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Yeap, har Thermaltake 12 selv .

Og den er knapt hørbar ved 2000-2200Rpm.

Men når den kommer opp i 2500Rpm kommer den høyfrekvente lyden ;)

Men syns den kjøler bra nok på 2300Rpm anyway, bruker 5600Rpm noen ganger til og "kjøle"av systemet...

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...