Gå til innhold

Utrolig skuffet over MIST 550W PSU!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har kjørt på de spenningene ganske lenge. og det har ikke skjedd noe galt. +12v og 5v railene kan man stille inni psu med potmetere.. og for å modde 3.3v railen så har jeg kuttet sense kabelen og satt et potmeter/motstand der.

Nei, det går vel helst bra. Men hva tror du egentlig at du får ut av å modde for å øke spenningen?

hva jeg tror? jeg vet at jeg får mye mere vdimm. og bedre stabilitet ved ekstrem klokking.

Lenke til kommentar

Vel, da har jeg målt 12 volten med multimeter.... Er ikke helt sikker på hva jeg skal si...

Men multimeteret viser nesten det samme som hovedkortet. 11.94v

Så enten er det slik at strømforsyningen ikke gir ut mer enn den trenger, eller så er den rett å slett dårlig? ikke vet jeg.. :ermm:

Håper noen kan gi meg et godt svar som gjør at jeg føler meg litt mer lettet.

Når jeg ser tester av f.eks Antec sin 550w så ser jeg at de har spenninger på 12.14v og mer. samme gjelden 4 volten og 3 volten. ligger alltid over 5 og 3v...

Lenke til kommentar
Vel, da har jeg målt 12 volten med multimeter.... Er ikke helt sikker på hva jeg skal si...

Men multimeteret viser nesten det samme som hovedkortet. 11.94v

Så enten er det slik at strømforsyningen ikke gir ut mer enn den trenger, eller så er den rett å slett dårlig? ikke vet jeg.. :ermm:

Håper noen kan gi meg et godt svar som gjør at jeg føler meg litt mer lettet.

Når jeg ser tester av f.eks Antec sin 550w så ser jeg at de har spenninger på 12.14v og mer. samme gjelden 4 volten og 3 volten. ligger alltid over 5 og 3v...

Du klager vel ikke på 11.94V ??? Det er -0,5% feil bare. ATX stadnarden tillater +/- 5% feil, og Mist garanterer +/- 3%. Så -0,5% feil er jo ingenting.

Lenke til kommentar
Testet akkurat spenningne mens jeg kjørte prime95. De forandret seg ikke så det viser vel egentlig at spenningene er stabile...

Men jeg liker enda ikke at de er under det de skal være på :dontgetit:

Hva skjer nå, er det full klage-runde for alle oss med mist 550wattere? :(

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar

Jeg har Mist 550W. Spenningene ligger litt under det de skal være, men tipper dette er pga. spenningsmålerne på HK. (ALLE PSU'en jeg har hatt har vist for lite spenning.

Derimot er spenningene BEIN-stabile! (max 0,5% variasjon. Som sagt er +/-5% akseptabelt, og produsenten garanterer under +/-3%)

Det er mye mere enn hvilken spenning man får i speedfan/multimeter som har noe å si. :)

Lenke til kommentar
Kjøpte meg i dag en MIST 550W psu. Tenkte. wow 550w. nå kommer spenningene til å være bra.

Men neida. Sjekk dette bildet tatt fra speedfan:Mist550_bad_spenninger.jpg

Skal spenningene være så dårlige? Hadde 11.98v på min gammle 350w...

PC specs:

P4-c [email protected]

2x512 Geil Golden Dragon PC3200

2xSeagate 120gb s-ata

WD Raptor 36gb s-ata

1 cd-r/rw brenner

1xviftestyring

2x120mm vifter

2x20cm uv-katoder

Bildet viser under IDLE.

Under load synker 12volten til 11.86. Noe som jeg aldri trodde en 550w psu skulle synke til  :thumbdown:

Og spenningene foradrer seg ikke en gang når jeg kjører orginalt. (2.4ghz)

Er det noen merkbar forskjell på 12V og 11.92V? Det skal vel mye til å få avgitt 12,0V?

Er vel ikke heldig å kjøre for mye over, så sånn sett så burde det være bedre å ha 11,92V enn f.eks. 12,5V...

Endret av EnerGie
Lenke til kommentar
jeg har kjørt på de spenningene ganske lenge. og det har ikke skjedd noe galt. +12v og 5v railene kan man stille inni psu med potmetere.. og for å modde 3.3v railen så har jeg kuttet sense kabelen og satt et potmeter/motstand der.

Hvor stor motstand? 10k? 20k? 50k? Skal gjøre denne modden selv bare jeg får pakka fra Elfa. :)

Edit: Ah, så først stickyen på OcShoot nå. Endel mer omfattende guide enn annet jeg har sett. :)

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar

Asså, har noen vurdert dårlig spenning i huset som svekker PSU?

Jeg har fått ødelagt 3Hk, 1 ram brikke, 2 psu, 4 Hdd's, 1 cdbrenner og 2 skjermer pga dårlig spenning.

Så lenge delene ikke blir ødelagt etter garantien går ut, eller de blir ødelagt når de har gått av moten så har jeg ikke brydd meg så mye om det.

Siden jeg ikke får gjort noe med dette heller da, ny trafo koster det samme som et nytt hus eller noe... :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...