Gå til innhold

Utrolig skuffet over MIST 550W PSU!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bytt til enchance 460w psu dere...

mine verdier:

+12v = 12.84

+5v = 5.6v

+3.3v = 3.84v

Greit, den er litt moddet, men who cares? hehe

Det er enda ikke bevist at det faktisk er noe gærnt med strømforskyningen, og hvis det er noe er det ganske merkelig (er jo tross alt en antec originalt, og ryktet disse strømforskyningene har er alt annet enn dårlig). Vi får snart se om det faktisk er noe gærnt med forskyningen, eller om det kan være abits måleinstrumenter på deres kort (eller kanskje et tredje alternativ), så la oss ikke trekke forhastede beslutninger.

Jeje, hode resultater det... :)

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar

mine verdier:

+12v = 12.84

+5v = 5.6v

+3.3v = 3.84v

De som kjøper den bryr seg kanskje... :roll: Du sier den har kjempefine spenninger, også er det bare du som har gjort det slik. Hva har du gjort med den forresten?

Lenke til kommentar

mine verdier:

+12v = 12.84

+5v = 5.6v

+3.3v = 3.84v

Overvolting er mer skadelig enn undervolting..... ;)

Men hva PSUèn gir ut/inn og HK vil bruke er helt annen ting.

I denne tråden her har jeg ikke funnet ut noe større avvik

som gir grunn til bekymring....

Lenke til kommentar

Har ic7 max3 (nytt kort etter det forrige døde), og spenningene har blitt "lavere" ut fra målingene, spesielt vcore.

MEN det er samme strømforsyning som med de to andre max 3 kortene jeg har tatt i maskinen min (antec truepower 550w), så konklusjonen er at sensorene på hk ikke er helt 100%

offtopic : Temperaturen ble i følge dette siste kortet også høyrere, selv om oppsettet er helt identisk med det jeg har testet de andre kortene med.

Lenke til kommentar

jeg har kjørt på de spenningene ganske lenge. og det har ikke skjedd noe galt. +12v og 5v railene kan man stille inni psu med potmetere.. og for å modde 3.3v railen så har jeg kuttet sense kabelen og satt et potmeter/motstand der.

Lenke til kommentar
Har ic7 max3 (nytt kort etter det forrige døde), og spenningene har blitt "lavere" ut fra målingene, spesielt vcore.

MEN det er samme strømforsyning som med de to andre max 3 kortene jeg har tatt i maskinen min (antec truepower 550w), så konklusjonen er at sensorene på hk ikke er helt 100%

offtopic : Temperaturen ble i følge dette siste kortet også høyrere, selv om oppsettet er helt identisk med det jeg har testet de andre kortene med.

Mist sine strømforskyninger er jo i realiteten basert på antec sine, bare med fancy sort-lakkert cover.

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar
jeg har kjørt på de spenningene ganske lenge. og det har ikke skjedd noe galt. +12v og 5v railene kan man stille inni psu med potmetere.. og for å modde 3.3v railen så har jeg kuttet sense kabelen og satt et potmeter/motstand der.

Nei, det går vel helst bra. Men hva tror du egentlig at du får ut av å modde for å øke spenningen?

Lenke til kommentar

Og prisen på så kraftige potmetere var ikke sinnsykt høy?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...