Gå til innhold

Formatering!?

Anbefalte innlegg

Jeg har en 40GB maxtor som jeg bruker som systemdisk. Nå har jeg kjøpt meg en 160GB hitachi, som er raskere og bedre. Jeg vil bruke denne som systemdisk i steden.

Problemet er at jeg har masse greier på begge hardiskene som jeg ikke vil slette for alt i verden.

Den store hardisken har foreløpig bare en partison, men jeg vil lage en som skal hete C: (det heter maxtoren nå) og en til som jeg skal bruke til lagring. Så må jo maxtoren også få ett navn..den skal brukes til backup

Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre først og sist.. Og redd for at jeg skal slette noe. Hvis jeg sletter en partiosjon, forsvinner alt som lå på den da? Går det ann å formatere bare den ene av to partisjoner på en og samme hardisk?

Hvordan overfører jeg windowes fra maxtoren til en partisjon på hitachien? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går helt fint å formatere partisjon for partisjon, selv om de ligger på samme fysiske disk.

Du kan bruke Partion Magic for å partisjoner diskene dine. Fungerer helt flott. Funka i allefall sist jeg prøvde det.(Det var i gode gamle 486 dager)

Endret av andefaen
Lenke til kommentar

For å overføre Windows så bør du bruke Norton Ghost.

Men du må partisjonere først. Og det er veldig viktig at du velger rett måte for dette. Har ikke erfaring med PM, men vet at det finnes mange måter å gjøre det på som lager problemer, som f.eks at du får feil bokstav på systemdisken. Jeg foretrekker å boote med XP CD'en og partisjonere derfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...