Orchid Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Kan noen hjelp meg hvordan kan jeg sett opp authentisering mellom IIS ASP Webserver mot novell filserver ? Jeg har IIS5 på win2000 og en liten asp webserver som skal ha mulighet til å se filer på en novellserver WebServer er opp men hvordan IUser og Iwan som er anonymous bruker skal kontakt med filer på novell uten noen form for Novell-pålogging. Fordi når jeg starter InternetExplorer og link mot webserver skal alt skjer automatisk-transparent slik at jeg kan se dokumenter på en share katalog novell filserver Fines det noe verktøy som fikser dette ? Jeg setter veldig stor pris og veldig takknemlig for all tips! Hjelp !!!! Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Det enkleste du kan gjøre er og skippe hele ISS serveren og bruke Novell's webserver (Apache) det burde bli mye raskere og enklere. Lenke til kommentar
Orchid Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Takk for svar ! Men jeg må ha IIS p.g.a web applikasjon krever det ... og p.g.a en del oppsett/instilling som ligger bak ... Hjelp ! Vet dere om noen linker som kan hjelp .... Et skrik i nød .... Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Du må legge inn services for Netware. Deretter henter du inn den mappen du skal ha tilgang til å lager et videre share av denne fra win serveren. Dette nye winsharet kan du så la IIS få tilgang til. Lenke til kommentar
Orchid Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Kan du forklare litt mer Hawkie ? Hva mener du med services for Netware ? Er Novell klient du mener ? Det har jeg allered installert. Takk Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) I Windows 2000 må du legge til services for Netware, dette er ikke Novell klienten. Services for Netware gjør at en Windows 2000 server og en Novell server kan "snakke" sammen med hensyn til brukere og grupper. Husker ikke sikkert i farten hvor man legger dette til (ikke Add/Remove programs), men mener å huske at dette finnes på Windows 2000 server CD. Endret 28. mars 2004 av Spirograf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå