Gå til innhold

Bytte ut harddisken...formattere den gamle

Anbefalte innlegg

Jeg har investert i en 250gb harddisk som jeg nå skal bytte ut med en gammel på 80gb. I tillegg har jeg allerede installert en på 120gb. Disken på 120 er satt opp som slave. Den gamle på 80, pluss den nye på 250 blir dermed master.

Problemet mitt er at når jeg tar ut den gamle får jeg jo ikke formattert den først, eller...? Jeg skal selge denne og vil tømme den først. Er det kanskje enklere å installere den gamle disken i en ny maskin (til den som kjøper den) og formattere den da?

Hvordan blir det med den nye...er det bare å putte inn XP-cden når jeg har installert disken å starte maskinen?

Er jeg uklar på noe...spør! c",)

Tusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du får installert den nye uten prob, og får satt maskinen til å boote fra denne, skal det ikke være noen andre hindringer i veien for installasjon av xp..

Du kan jo bare installere windows, nappe ut den 120gb'ern og sette den på 80gb som slave og formatere den i windows når setup er ferdig?

Lenke til kommentar

Når du skal selge disken, kan det jo være kjekt å få sletta alt ordentlig.

Når du sletter i windows/formaterer, ligger filene der for det, men de er utilgjengelige uten tredjehånds programvare.

Dersom filer skrives til disken, vil de erstatte de gamle som ligger der.

Du kan laste ned forskjellige programmer som sletter innholdet fullstendig, men husker ikke navn på noen av disse.

Tenkte bare det kunne være greit å få bort alt, en vet aldri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...