Gå til innhold

Dell I8600 og Sony DV cam

Anbefalte innlegg

Har en dell i8600 og en sony dc cam, tenkte jeg da skulle prøve meg litt på redigering via M$ Movie Maker via firewire.

Den kabelen jeg har fra før av er en merkelig kabel, i den ene enden har den firewire, som går rett inn i både maskin og i kameraet. Og i andre enden er det en slags USB raring, er dette en annen type firewire?

Denne kabelen ble kjøpt sammen med et kort, for å redigere på en maskin jeg hadde, men forstår det sånn at de nye maskinene selges med dette innebygget.

Derfor lurer jeg på om jeg kan kjøpe meg en firewire kabel, som har (sånn liten vanlig FW i begge ender) , det finnes vel? har kikket litt på komplett, og de har så mye rart, alt fra 50-300kr og jeg er helt blank når det gjelder dette området.

Får jeg bruk for den kabelen jeg har? Eller må jeg gå til anskaffelse av en ny kabel?

Håper jeg har forklart så folk skjønner, på forhånd takk for alle svar :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Det du har er en vanlig Firewire med 6 pins i ene enden og 4 pins i den andre. Det du trenger er en kabel med 4 pins i begge ender. En slik fåes kjøpt for rundt 80,- på biltema. Der jeg kjøpte min.

Edit: Link

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Takk for det, etter litt søking i forumet fant jeg det ut selv også, men et annet spørsmål, mens vi er igang.

Da jeg kobler opp kameraet med pcn, hva da? Kan jeg bare start m$ movie maker og loade inn filmen?

Trenger jeg ingen drivere? Isåfall, hvor finner jeg de? Går jeg på på skannere og kameraer får jeg ikke opp sony i det hele tatt. Hvordan fungerer firewire, er det på samme måte som usb? Kobler i pcn og pcn merker det tvert og popper opp med en legg til drivere kobling, eller må jeg restarte?

Først og fremst er spørsmålet, trenger jeg drivere? Isåfall, hvor finner jeg de?

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...