bowelripper Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Har kjøpt en SATA-harddisk, men hovedkortet støtter ikke SATA (Asus A7N8X). Jeg kjøpte Abit Serillel2-konverteren (http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=36231&t=2054&l=2&AvdID=1&CatID=15&GrpID=10&s=pl) som jeg trodde skulle bøte på dette problemet, men det ser ut til at den bare kan brukes hvis du skal bruke en PATA-harddisk på et SATA-hovedkort. Noen som kan bekrefte dette? Hva må jeg i så fall kjøpe for å få brukt SATA-disken? (Jeg skal ikke ha nytt hovedkort i denne omgang.) B.R. PS. Jeg kjøpte en SATA-disk fordi jeg helt sikkert kommer til å kjøpe et SATA-hovedkort i framtida ... Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Tror nok du har rett i at den konverteren fungerer slik at du kan bruke p-ata disker på S-ata kontroller. Har et par slike liggende, men har ikke prøvd annet enn den retningen... Du kan jo kjøpe deg et kontroller kort for S-ata. Da får du brukt disken, samt at du utsetter innkjøp av nytt hovedkort en stund til Edit: Link til den billigste kontrolleren hos komplett.no Endret 27. mars 2004 av Eriond Lenke til kommentar
Manx Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Eller så kan du jo prøve denne som er enda billigere Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Eller så kan du jo prøve denne som er enda billigere han har prøvd den... Tror et sata kontrollerkort er tingen Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Takker for svar. Byttet til meg kontrolleren som Eriond anbefalte, så nå er problemet løst. Min nye Seagate Barracuda 7200.7 er allerede i arbeid ... B.R. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå