Gå til innhold

Skal ha ny cpu, minne og hovedkort

Anbefalte innlegg

Hei skal bygge ny pc og mangler cpu, minne og hovedkort.

kan først nevne hva jeg har:

kabinett Lian Li PC71USB

strømforsyning MIST480ADP

skjermkort PowerColor RADEON 9800PRO

dvd brenner Plextor PX-708A

harddisker 2 x WD Caviar 250GB S-ATA

1. CPU skal kjøpe amd, regner med det blir en 3200+. men er usikker på om det er bedre å kjøpe en mindre utgave og overklokke den.

2. Minne går for 1024MB men det viktigste her er at det går sammen med hovedkortet.

3. Hovedkort her er jeg helt blank så tips mottas med takk. kravene til HK er at det har integrert nettverks og lydkort, samt s-ata kontroller(e).

(er det noe vits og vente på nForce3 250?, og når kommer det?)

har også lurt litt på og kjøpe en dedikert harddisk til OS(10000rpm), er det noe poeng i det? og fungerer det greit hvis jeg skal kjøre raid?

på forhånd takk :p

xbconnect for online xbox halo spilling

[PaB] The Best Norwegian Halo Clan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle jeg kjøpt nå ville jeg ha kjøpt:

Hovedkort: abit nf7-s v2.0 fra komplett (592,- for demobrukt)

(sinnsykt bra til overklokking, bra lydkort onboard, integrert nettverk og s-ata raid kontroller)

CPU: Helst AMD Athlon xp2400-mobile (ulåst multiplier), men siden den er litt vanskelig å få tak i så hadde jeg gått for AMD XP2500+ Barthon til 710,- på komplett.

Psdata tilbud på fete rambrikker, Geil Golden Dragon 3200 til 925,- jeg ville kjøpt 2 slike. De passer meget bra til et amd system, eventuelt kan du gå for 3500 golden dragon brikkene, men det blir en del dyrere og jeg tror neppe jeg hadde punget ut for det når 3200 er på tilbud.

Totalt 592+710+1850=3150 + ca. 200,- i porto

Jeg ville blitt meget skuffet dersom jeg ikke klarte å klokke dette systemet godt over hastigheten på en xp3200 cpu. Den går på 11*200 men alle delene her bør klare over 200mhz busshastighet. Jeg klarer 11*218 og mine ram er skikkelig dårlig i forhold til de golden dragon brikkene båder når det gjelder overklokking og hastighet (timings)

Endret av Toffa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Skulle jeg kjøpt nå ville jeg ha kjøpt:

Hovedkort: abit nf7-s v2.0 fra komplett (592,- for demobrukt)

(sinnsykt bra til overklokking, bra lydkort onboard, integrert nettverk og s-ata raid kontroller)

CPU: Helst AMD Athlon xp2400-mobile (ulåst multiplier), men siden den er litt vanskelig å få tak i så hadde jeg gått for AMD XP2500+ Barthon til 710,- på komplett.

Psdata tilbud på fete rambrikker, Geil Golden Dragon 3200 til 925,- jeg ville kjøpt 2 slike. De passer meget bra til et amd system, eventuelt kan du gå for 3500 golden dragon brikkene, men det blir en del dyrere og jeg tror neppe jeg hadde punget ut for det når 3200 er på tilbud.

Totalt 592+710+1850=3150 + ca. 200,- i porto

Jeg ville blitt meget skuffet dersom jeg ikke klarte å klokke dette systemet godt over hastigheten på en xp3200 cpu. Den går på 11*200 men alle delene her bør klare over 200mhz busshastighet. Jeg klarer 11*218 og mine ram er skikkelig dårlig i forhold til de golden dragon brikkene båder når det gjelder overklokking og hastighet (timings)

Feil socket. Vent på nForce 3 250.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...