Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bestille ADSL - trenger tips


Anbefalte innlegg

:devil: Telenor har endelig skiftet ledelse, og insett at for å beholde sine kunder må de levere produkter som holder mål. Dermed har de senket prisene, leverer raskere linjer, og har fjernet nedlastingskvoten. (Du kan bestille fri nedlastning uten extra kostnader). :yes:

 

I tillegg er Telenors kundesupport veldig bra. Førstelinje support er jo veldig generell da, men dersom de ikke kan hjelpe deg vil du settes videre til IT- support.

:D

I tillegg har jo TN "Kundeservice direkte", hvor du kan logge deg inn og få hjelp til det meste 24-7.

 

TN har også rimelig rask responstid på sin support !!!! :thumbs:

 

Vil selvfølgelig ikke være med på å gi masse støtte til monopolister, men når TN endelig har skjønt tegninga, så må de jo få applaus for det !!!!!

 

Lykke til med valget ditt !!!! :green:

Endret av FallenA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta med i beregningen at Telenor sannsynligvis setter på nedlastings-kvotene etter nyttår.

 

Du må også bruke en oppkoblings-software for å komme deg på nett, på samme måte som en kobler seg opp med Dial-up.

De er den eneste ISP-en som har dette

Ville aldri valgt telenor av rent prinsipp.

Hvorfor støtte monpol når man har flere å velge mellom?

Lenke til kommentar
Ta med i beregningen at Telenor sannsynligvis setter på nedlastings-kvotene etter nyttår.

 

Du må også bruke en oppkoblings-software for å komme deg på nett, på samme måte som en kobler seg opp med Dial-up.

De er den eneste ISP-en som har dette

Ville aldri valgt telenor av rent prinsipp.

Hvorfor støtte monpol når man har flere å velge mellom?

du trenger da ikke bruke denne oppkoblingsprogrammet for å komme deg på nett..

 

Finnes fler alternativer til dette..

 

F.eks WinXP støtter jo PPOE, dvs du trenger bare å kunne opprette en vanlig nettverksforbindelse til ppoe adsl.. eller du kan f.eks kjøpe en router som støtter

ppoe.. da er du jo på nett med en gang du kobler på maskina..

Lenke til kommentar

har et lignende nettverk som det du nevner:

 

adsl modem

|

router --trådløst til bærbar--

| |

(S-PC1 & S-PC2)

 

 

(S-PC1 & S-PC2) = mine to stasjonære pc'er som et koblet til routeren via nettverkskabler

 

den bærbare pc'en kan jeg surfe med overalt i huset, selv om routeren står nede i kjelleren.

 

har 1024/256 linja til telenor, som snart skal bli oppgradert til 2048/256 kbit.

Har absoultt ingenting å utsette på telenor, da oppetid og service er topp! får faktisk også litt høyere hastighet enn det jeg betaler for (1100 kbit)

 

Har også tilgang til all data på de stasjonære pc'ne fra den bærbare..

Guider til trådløs router finnes det flusst av rundt på nettet, så her er det bare å velge og vrake!

Lenke til kommentar

:devil: Det er jo ingenting som tyder på at TN skal skru på Nedlastingskvotene igjen, annet enn løse rykter her på forumet. Les TN pressemelding om saken, her stør det bare at det fra 19 mars skal være fri nedlastning !!!!

Dersom nå kvotene kommer tilbake er jo dette avtalebrudd fra TN sin side !!!!

Men jeg har ingen tro på at dette vil skje :p

 

Mer om dette kan jo diskuteres i det uendelige på ryktebørsen !!!

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=209650&st=1120

 

:green:

Endret av FallenA
Lenke til kommentar

Mange merkelige teorier om Telenor her ser jeg. Det er ikke bra at så mange her som tross alt har mye peiling på de tekniske bitene spekulerer vilt i Telenor sine planer i framtiden. Såvidt jeg har forstått foreligger det er ingen planer om å sette på noen nedlastings grenser etter nyttår.

 

Jeg har derimot hørt nevnt i telenor at man skal fjerne pppoe løsningen og det er også snakk om å øke upload hastighet.

 

Jeg har heller aldri vært overbegeistret for Telenors mopolistiske holdninger, men når de tilbyr ett konkurransedyktig opplegg syns jeg det blir dumt å kjøpe noe dårligere fordi "Telenor er slemme". Måten å få konkurranse på er å ha gode vilkår hos konkurrerende virksomheter, ikke kjøpe tjester hos alternativene fordi man vil støtte dem av ren godhet. Mange av dagens ADSL tilbydere må vekk i løpet av en kort periode, og de som klarer å konkurrere ved å tilby godsaker for en grei pris vil føre til at nordmenn flest vil ha flere gode alternativer å velge mellom.

 

Jeg applauderer NGT for deres tilbud. Syns de har meget gode linjer, helt greie priser og ønsker dem alt godt for framtiden. Når det gjelder resten av rukla, er det ingen som etter min mening utmerker seg på noen som helst måte..

 

P.S Visste dere at little Bill egentlig er 1,82 høy?

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Mange av dagens ADSL tilbydere må vekk i løpet av en kort periode, og de som klarer å konkurrere ved å tilby godsaker for en grei pris vil føre til at nordmenn flest vil ha flere gode alternativer å velge mellom.

Jeg applauderer NGT for deres tilbud. Syns de har meget gode linjer, helt greie priser og ønsker dem alt godt for framtiden. Når det gjelder resten av rukla, er det ingen som etter min mening utmerker seg på noen som helst måte..

Videreselgerne har jo nesten ingen mulighet til og stikke seg ut, de er låst til de vilkårene som Jara gir dem. Fortjenesten de greier og få er svært liten, 75-80% av det f.eks Tele2 fakturerer på ei ADSL-linje går tilbake til TN igjenom jara.

TN håver inn over alt og dermed er det nesten umulig og overleve for videreselgerne som ikke har råd til bygge ut selv slik som NGT, Catch og som Bluecom er i gang med.

Hvordan Online kan gi bort, innstallasjon, dele ut gratis gaver og ligge så lavt i pris uten og kryssubsidiere kan man jo lure på.

Lenke til kommentar
Mange av dagens ADSL tilbydere må vekk i løpet av en kort periode, og de som klarer å konkurrere ved å tilby godsaker for en grei pris vil føre til at nordmenn flest vil ha flere gode alternativer å velge mellom.

Jeg applauderer NGT for deres tilbud. Syns de har meget gode linjer, helt greie priser og ønsker dem alt godt for framtiden. Når det gjelder resten av rukla, er det ingen som etter min mening utmerker seg på noen som helst måte..

Videreselgerne har jo nesten ingen mulighet til og stikke seg ut, de er låst til de vilkårene som Jara gir dem. Fortjenesten de greier og få er svært liten, 75-80% av det f.eks Tele2 fakturerer på ei ADSL-linje går tilbake til TN igjenom jara.

TN håver inn over alt og dermed er det nesten umulig og overleve for videreselgerne som ikke har råd til bygge ut selv slik som NGT, Catch og som Bluecom er i gang med.

Hvordan Online kan gi bort, innstallasjon, dele ut gratis gaver og ligge så lavt i pris uten og kryssubsidiere kan man jo lure på.

Jeg beklager, men jeg føler ingen sympati for de tilbyderne som ikke har råd til å drive ut i fra de vilkårene de har i dag. Hvis jeg starter butikk og leier ett lokale i ett kjøpesenter, skal jeg da sutre over hvor høye leieprisene er og at det er nesten umulig å tjene penger?

 

Jeg tror heller jeg ville ha enten:

 

1. Akseptert de vilkårene jeg fikk og forsøke å gjøre det beste ut av det.

2. Bygge mitt eget lokale, noe som hadde vært dyrt i begynnelsen, men som over tid hadde gitt meg mye mer frihet.

3. Gitt opp.

 

At TN håver inn over alt syns jeg er helt greit. Du kan påstå så lenge du vil at det ikke finnes andre gode alternativer og at det er monopol tankene som gjør at TN overlever men jeg er rett og slett uenig. Telenor gjør ikke noe verre enn de fleste andre firma ville gjort i samme situasjon. Alle firma ønsker å tjene penger. Det får være opp til staten å sette vilkårene for hvordan dette skal foregå, ikke TN selv.

 

Jeg syns konkurransen er helt glimrende og jeg har tro på at dette over tid vil gjøre bredbånd til en rimelig og oppnåelig ting for nordmenn flest, men jeg tror også at mange av aktørene ikke har noe i bransjen å gjøre.

 

 

Men, men.. dette er bare min mening om saken, og det er meget mulig jeg tar feil. Det blir i såfall ikke første gang. :)

Lenke til kommentar
Jeg syns konkurransen er helt glimrende og jeg har tro på at dette over tid vil gjøre bredbånd til en rimelig og oppnåelig ting for nordmenn flest, men jeg tror også at mange av aktørene ikke har noe i bransjen å gjøre.

Vel, med aktører som eier bukta og begge endene blir det ikke et spesielt velfungerende marked, særlig når disse på et fritt grunnlag legger premissene for sine konkurrenter. De som bygger ut selv får tjenester som er regulert av PTT, det er snakk om at også Jara sin videresalgtjeneste også kommer til og bli regulert.

Det som legges til grunn for at konkurransen skal virke er at det er vanntette skott mellom Telenor Networks og Telenor privat eller hva de heter som leverer Online ADSL. Det er endel som tror at TN gir ulovelige særfordeler til sine egne, dette er vel en praksiss Telenor AS har blitt tatt for ved flere anledninger i andre sammenhenger og som er totalt ødeleggende for en rettferdig konkurranse som gir brukerne fordeler på bekostning av aksjonærene.

Grunnen til at vi sliter med slike problemer er jo den tankeløse måten Telenor ble omgjort til et AS uten at man hadde lagt ned nok arbeid i og løse slike problemer.

Dog var ikke norge særlig mye værre enn andre europesike land som gikk i samme fella.

Det som virkelig på sikt kan lage problemer for TN er fiberutbyggingen som utføres av pengesterke lokale e-verk som TN ikke kan kontrolere i og med de eier sitt eget nett.

Lenke til kommentar

Jeg har per idag en tele2 704/128 linja. Ssom var bestilt mest pga av prisgarantien og at den ikke hadde nedlastningskvote. Denne bestillte jeg før telenor skrudde opp hastigeheten og tok vekk kvota. Jeg er så langt fornøyd med tele2.

 

Jeg ville nok ventet litt med å bestille. Det kan hande de andre ISPene finner på noe lurt for å kunne konkurere med telenor.

Men hvis du bare er ute etter at det skal være billig, så velg tele2. De har prisgaranti på å alltid være billigere enn tilsvarende abbenomang fra telenor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...