Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bestille ADSL - trenger tips


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sysler alvorlig med tanken om å skaffe meg ADSL, enten hos tele 2 eller telenor. NGT kan ikke levere hos meg.

 

Jeg har snakket med tele2 kundeservice, men er ikke helt fornøyd med den tekniske kompetansen der. Den er høyere hos dere her på forumet :yes:

 

Jeg har en stasjonær pc og en bærbar pc som skal dele linjen, og jeg ønsker et trådløst opplegg, i alle fall for den bærbare, for å kunne sitte hvor jeg vil og surfe. I følge Tele2 får de ikke lov å bruke trådløst på nettet, fordi det er telenor som eier linjen... :wow:

 

Saken er altså: Hva trenger jeg får å få følgende:

 

1. Adsl på den stasjonære

2. Trådløs ADSL på den bærbare

3. Mulighet for trådløs forbindelse mellom stasj. og bærbar.

4. Er modemet tele2 leverer med vanskelig å sette opp sammen med trådløs router?

 

Takker for alle gode tips :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har snakket med tele2 kundeservice, men er ikke helt fornøyd med den tekniske kompetansen der. Den er høyere hos dere her på forumet :yes:

 

Tja, der er svært skjelden så fryktelig høyt nivå på førstelinjesupport.

Hva spurte du om da?

Hva med Bluecom, Directconnect og andre ISP-er?

Lenke til kommentar

Jeg hadde gått for Telenor siden de har senket prisene og økt hastigheten slik at det er blitt et bra produkt.

 

1. Helt vanlig nettverkskort (koster vel 50-100kr)

2. En tråløs router (med PPPOE). Kommer ann på hva den bærbare har fra før...

3. Det får du når den stasjonære er kobla opp mot routeren

4. Nei

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Telenor er kankje ok. Selv har jeg nå Telio adapter så jeg kan bruke breibandslinja også til telefonen, Telenor er billigere enn Tele2 når en ikke skal ha fastlinje til telefon. Ville valgt Telenor hvis du vurderer dette ettervert.

Endret av ajoar
Lenke til kommentar
Et tips fra meg: Ikke bruk telenor. De har en nedlastningsgrense på 1 gb. i måneden, dette er for lite. De snakker om å øke dette, men de er den eneste internettleverandøren med denne grensen. Jeg ville gått for Tele2, The company that brings you small bills! :)

våkn opp, det er fri bruk nå, man får gratis spill nis og online support uten ventetid

Lenke til kommentar
Et tips fra meg: Ikke bruk telenor. De har en nedlastningsgrense på 1 gb. i måneden, dette er for lite. De snakker om å øke dette

Nettopp kommet hjem fra langtvekkistan? :p

 

Det er slutt på limit fra telenor, siden du gratis kan fylle opp når den er tom.

 

 

 

 

*edit: Damn fast, Admin'c :D

Endret av Lucifer 666
Lenke til kommentar

Tror nok hovedargumentet for valget ditt må bli hastighet på linja ja. Telenor leverer jo 2 megabit nå, mens Tele2 fortsatt har 1 megabit som det høyeste. (men jeg tipper det er en del møtevirksomhet hos de fleste ISP'er om dagen)

 

En fordel med Tele2 er jo at du "alltid" er på nett. Inn med kabelen, og nettet er der.......

Lenke til kommentar
Et tips fra meg: Ikke bruk telenor. De har en nedlastningsgrense på 1 gb. i måneden, dette er for lite. De snakker om å øke dette

Nettopp kommet hjem fra langtvekkistan? :p

 

Det er slutt på limit fra telenor, siden du gratis kan fylle opp når den er tom.

 

 

 

 

*edit: Damn fast, Admin'c :D

:p

 

*pang*

 

blåser røyken av tastaturet

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar
En fordel med Tele2 er jo at du "alltid" er på nett. Inn med kabelen, og nettet er der.......

Fordel og fordel fru blom. Må du da dra ut kabelen for ikke å være på nett?

 

Isåfall ser jeg det som en ufordel siden jeg mange ganger foretrekker å ikke være på nett. F.eks ved brenning, registrering av programmer fjerning av spyware o.l

Lenke til kommentar
Takker for mange gode tilbakemeldinger. Tror jeg går for Tele2, det er liksom noe med Telenor og meg som ikke helt stemmer :scared:

Fornuftig, man bør støtte opp om de aktørene som tross alle vanskeligheter prøver og skape et alternativ selv i et telemarked som har store mangler i forhold til hva det burde være takket Telenor sitt totale grep om alt som har med tele og gjøre.

Lenke til kommentar
Takker for mange gode tilbakemeldinger. Tror jeg går for Tele2, det er liksom noe med Telenor og meg som ikke helt stemmer :scared:

Fornuftig, man bør støtte opp om de aktørene som tross alle vanskeligheter prøver og skape et alternativ selv i et telemarked som har store mangler i forhold til hva det burde være takket Telenor sitt totale grep om alt som har med tele og gjøre.

hææ

 

jeg tenker slik

 

1. seriøsitet

2. pris

3. ekstra ting på lasset

4. kundesupport

5

6

7

8

9

10 hjelpe ispr med å overleve

 

:-/ de får da klare å styre selv for å få kunder, man velger ikke ett produkt fordi man synes synd på produsenten.

 

Når du fyller bensin så kjøper du ikke shell v power fordi du synes synd på shell fordi de ikke får solg så mye av bensinen (pga dårlig pr) du kjøper da den billigste og beste bensinen?

 

Men dette er of topic og egne meningen, beklager

Lenke til kommentar
Jeg har en stasjonær pc og en bærbar pc som skal dele linjen, og jeg ønsker et trådløst opplegg, i alle fall for den bærbare, for å kunne sitte hvor jeg vil og surfe. I følge Tele2 får de ikke lov å bruke trådløst på nettet, fordi det er telenor som eier linjen...

Her må enten du eller kundeservice ha misforstått noe. Det er ikke noe som tilsier at du ikke skal kunne sette opp en trådløs router hjemme hos deg hvis du har Tele2 ADSL

Lenke til kommentar
jeg tenker slik

 

1. seriøsitet

:-/ de får da klare å styre selv for å få kunder, man velger ikke ett produkt fordi man synes synd på produsenten.

Man velger f.eks Tele2 fordi man ønsker alternativer, jeg ser ingenting i den din listen som skulle ekskludere vedkommendes valg av Tele2

Hadde ikke folk valgt bort TN pga at man ønsket alternativer hadde vi nok måttet betalt for oss, dessuten er jo Tele2 billigere enn TN og har vel igrunn mye de samme tilbudene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...