Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen som kjenner til MDS?

RIAA

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg litt snacks til bilen men vet ikke helt hvor bra det er? noen som kan hjelpe/tipse meg..?

har kjøpt denne suben:

http://www.mds.se/produkt.phtml?id=1017&co...=1&prodid=1017&

å denne forsterkeren for å drive suben:

http://www.mds.se/produkt.phtml?id=1000&ca...s_sub=Monoblock

Kjenner ikke noen som bruker MDS, å er derfor littegrann usikker, på hvor bra det er. Blir på en måte prøvekanin... :scared:

-Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt at MDS er greit, bruker Pioneer og rockford selv.

Ser ut til at den forsterkeren kanskje blir litt liten.

Ser ut som du har kjøpt det, bygg optimal kasse til den,

spill den inn og da kan du finne ut om forsterkeren og elementet duger.

Lenke til kommentar
MDS er for det meste veldig billig, skryter på seg mye effekt som ikke finnes, men er helt greit med tanke på pris. Bare ikke sammenlign det med andre merker som RF, audison eller focal.

Du får det du betaler for.

VEl no kjøpte jeg ikke akkurat MDS for at jeg skal spille i konkurranse. Skulle jeg det er det kun en ting som er verdt pengene å det er ALPINE, det er helt utrolig sinnsykt bra. INGENTING ovet å ingenting vesiden!

Men grunnen til at jeg havnet med MDS er at en kjenning av meg har tatt det inn for salg i butikken, å jeg får det ganske rimelig (i tillegg til at det faktisk ikke er så ille pris på det) Snekkra en kasse i går (fri fantasi) ingenting litervolum som er målt, men det er en trykkammerkasse. Ikke fullt så nøye med nøyaktig volum da liksom... Så får vi se om det blir lyd av det...

Er det noen som har kjennskap til Ground Zero? Er ganske sinnsykt på bass, men plaga med at ikke elementene holder mål...?

:woot:

Lenke til kommentar
Snekkra en kasse i går (fri fantasi) ingenting litervolum som er målt, men det er en trykkammerkasse. Ikke fullt så nøye med nøyaktig volum da liksom... Så får vi se om det blir lyd av det...

Ehh høres ikke ut som du kan så mye om å bygge kasser.

Hvordan kassen er bygget, design og volum. Spiller en stor rolle, har 1 stor kasse og 2 små, med en 12" i stor kasse blir det mer trykk enn med 2 stykker i små kasser.

Lenke til kommentar

Det stemmer at jeg ikke har så mye peiling på hvor stor å kassen ska være, å design osv. Men akkurat bygginga e ikke så vanskelig da... Så fremst tegninga e noenlunde leselig da... Ska no prøve mæ fram me den jeg allerede har bygget, funker den dårlig blir det borret hull å plasert bassrefleks i den. Men foreløpig er det en trykkammerkasse, kan vel tenkes den er bortimot 50 liter...? :thumbs:

Lenke til kommentar
VEl no kjøpte jeg ikke akkurat MDS for at jeg skal spille i konkurranse. Skulle jeg det er det kun en ting som er verdt pengene å det er ALPINE, det er helt utrolig sinnsykt bra. INGENTING ovet å ingenting vesiden!

Nåja... Alpine har bra spillere, ingen tvil om det.

men det finnes haugevis med bedre ting enn Alpine på andre områder...

Audison og Focal er jo nevnt, så jeg kan jo slenge på Scan Speak, McIntosh, TRU, Zapco, Resosnant Engineering, JL Audio, Boston Acoustics, Stereo Integrity, Adire Audio og Brax for å nevne noe...

Selv vet jeg ikke hva som er "best" for det er 50% avhengig av innstallering, men at noen produkter har større potensiale enn andre er det ikke tvil om...

Men så får en jo det en betaler for også, som nevnt tidligere her i tråden ;)

Vil anbefale en kasse på ca 35L. Lim asfaltplater på veggene, profilert skum oppå der igjen (ikke nødvendig på frontplata) fyll ca 50% med kunstfiber fra ei dissekert dyne eller vaska, karda saueull. ca kr 200/kg på husfliden. 0,5 kg holder i massevis.

Skulle du tenke på noe annet enn MDS en gang så er det mye nytt som kommer til Norge i disse dager som er helt rått!

Blant annet Resonant Engineering som nevnt over. En sub derfra til samme pris vlle nok spilt både høyere og renere enn MDS'en.

Men for all del. Med rett installasjon vil det nok låte tålelig bra. Trøkk får du nok i bilen uansett!

Lenke til kommentar

MDS har jeg veldig gode erfaringer med noen år tilbake hvertfall, hadde en 12" fra de som overgikk det meste, skikkelig moro sub.. Mye for pengene der..

Nå bruker jeg infinity kappa perfect 10" som også kan anbefales på det sterkeste, koster endel men verdt pengene..

Har hatt RF Punch tidligere, CV, Pioneer, osv.. Men infinityen har gjort stort inntrykk på alle som har hørt lyden, hehe..

Resten av anlegget består stort sett av Kicker, pioneer,PG, BA, og JL-Audio.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Angående kassebyggingen: Skaff databladet til elementet du kjøpe, de skaffer dette i butikken du kjøpte fra - om du ikke fikk det med i pakken da. Ta anbefalt volum som står her, tredjerota av denne er innvendig mål på sidene i kassa di (kvadratisk kube). Gang med 1000 for å få i cm.

Lenke til kommentar

den mds subben har ikke parameter til å funke noe særlig i lukket kasse..

bassrefleks kasse på den for å få den til..

om den kassen du har er 50liter kan du putte i et 4" rør på ca 40cm lengde...

kunne skaffet deg resonant sub med dobbelte slaglengden å garantert kvalitetsbass for den pengen ;)

eller rockford.....

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 år senere...
Er det noen som har kjennskap til Ground Zero?  Er ganske sinnsykt på bass, men plaga med at ikke elementene holder mål...?

1960996[/snapback]

Har litt kjennskap til Ground Zero. Har 2 stk Hydrogen elementer, på 800 watt rms hver. Dem funker veldig bra og har ikke vist tegn til å gi seg. De er til salgs hvis noen vil ha..

legg meg til på msn: [email protected]

eller ring: xxxxxxxxxxxxx

Mvh Jostein

Lenke til kommentar

Tok meg tid til å lese tråden din, og så at du allerede hadde kjøpt utstyret. Jeg har hatt MDS i min barndom, og jeg sitter ikke igjen med noen dårlige minner.

Hadde noen Fantic subber, disse spilte ganske bra og var mer fornøyd med de enn med noen Rockfod HE subber jeg hadde før dem. Dum som jeg var solgte jeg Fantic subbene og gikk tilbake til Rockford. Noe lydmessig perle var ikke disse subbene, men lyden var helt ok, og subbene klarte seg bra på de få wattene som de fikk.

Forsterkere der i fra har jeg også hatt. Blant annet en som ga fra seg litt røyk da vi koblet den til. Fant ikke noe galt og koblet den til en gang til. Den funker ennå to the best of my knowledge. Ellers var det en helt grei forsterker som gjor det den skulle gjøre.

Så for å oppsumere. Som noen allerede har sagt, finnes det bedre ting der ute, men tror ikke at det du har bestilt kommer til å skuffe deg. Med mindre du har hatt noe bedre tidligere.

Endret av Defus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...