TSl Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Hei. Jeg har installer et MSI KT6 Delta HK, med AMD XP2600 CPU. Minnet er et Twinmos 512 MB PC3200. Alt har virket OK i ca 1 mnd, men nå får jeg ikke ut mer enn 256 MB av minnet. Er det noen som kan hjelpe meg? TSl Endret 27. mars 2004 av TSl Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Du får ikke "ut" mer enn 256 av minnet? Hva betyr dette? betyr det at minnesjekken ved boot oppgir bare 256? Mulig at det kan ha noe med dobbelsidig/ensidig minnebrikke konflikt... Dette vet jeg lite om, men det kan tenkes at en innstilling har blitt endret, slik at hovedkortet ser bort ifra minnebrikkene som sitter på øst-siden av DiMM-modulen, du kan lett utelukke denne eventualiteten ved å se på minne-modulen din om det sitter "små svarte kladder" på begge sider av den... prøv også å flytt modulen din til en annen slot! Lenke til kommentar
TSl Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Minnebrikken var ødelagt. Kjøpte nytt, og det virket. Takk for alle råd. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Minnebrikken var ødelagt. Kjøpte nytt, og det virket. Takk for alle råd. Kjøpte nytt minne? Har du ikke garanti da mann (eller tålmodighet )? Lenke til kommentar
TSl Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Jeg fikk igjen penga, og kjøpte et nytt og dyrere minnekort et annet sted. Butikken var tom for brikker. Hadde ikke tålmodighet til å vente på ny forsendelse som skulle komme en eller annen gang. Endret 1. april 2004 av TSl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå