el-asso Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Er det noen her (kjenner til AV forum) som har synspunkter på denne prosjektøren ? Ser at den har 16:9 i forhold til f.eks. Infocus X1 som jeg først kikka på. Og så er jo prisen relativt gunstig på +- 10.000,-. (Hehe, gratulerer meg selv med første post i ny kategori) Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Ser ut til at jeg får diskutere med meg selv Bør jeg heller gå for denne som koster 5 lapper mer, men har tilgjengjeld høyere oppløsning, bedre kontrast og flere tilkoblinger. Lysstyrken betyr vel ikke så mye siden det er snakk opp å se film og ikke holde Power Point presentasjoner i opplyste møterom.: Panasonic PT AE500E - LCD-projektor: Bildets lysstyrke 850 ANSI-lumen Maks. oppløsning 1280 x 720 Teknologi TFT aktiv matrise Fargestøtte 24-bit (16,7 millioner farger) Kontrastforhold 1300:1 Lampetype UHM 130 watt 1 x SCART - 21-pin SCART 1 x DVI-D - 24-pin digital DVI 1 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) 1 x S-video-inngang - 4 PIN mini-DIN 1 x kompositt videoinngang - RCA 1 x komponentvideoinngang - RCA x 3 oivind_dahle er du våken ? Lenke til kommentar
morfin Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Ikke at jeg har noe spesielt peiling på prosjektorer, men 1300:1 kontrastforhold tror jeg er ganske bra. 850 ANSI-lumen er vel ganske greit tror jeg. Men jeg har ikke peil, vent på svar fra noen video-guruer hvis du har litt tålmodighet. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Ja da ble det en Infocus X1 fra komplett og ett Grandview Crystal lerret fra AVshop Neste prosjekt blir lyd. Lenke til kommentar
moho Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 X1 har for noen et problem med regnbue-effekt. Håper det ikke skjer med deg! Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 X1 har for noen et problem med regnbue-effekt. Håper det ikke skjer med deg! Har sett Infocus 4800 (samme greia) på Hi-Fi Centeret og det var problemfritt for meg i hvertfall. Lenke til kommentar
_TT_ Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Trenger du ikke mye lysstyrke på projektorene hvis du skal bruke dem til å se film? (I et mørk rom selfølgelig... ) Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Trenger du ikke mye lysstyrke på projektorene hvis du skal bruke dem til å se film? (I et mørk rom selfølgelig... ) Infocus X1 har 1100 ANSI-lumen og det holder i massevis så lenge rommet er mørkt. Men bildet blir straks gråere med en gang en lyskilde kommer på (varierer selvsagt med hvor mye lys det er snakk om). Lysstyrken på PJ kan varieres, men høyere styrke reduserer pærens levetid og pærer koster flesk. Lenke til kommentar
_TT_ Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Har et lite vindu på siden av der lerretet skal være, og har kun gjennomsiktig gardin (kan jo alltids skaffe en ny), og det slippes inn et svakt lys om dagen. Hvis eg ikke kjøper ny gardin, vil 850 ansi lumen være for lite? Vil 1100 være for lite? Lenke til kommentar
striky Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 I et tilnærmet bekmørkt rom holder 850 Ansi i massevis. Du bør uansett unngå direkte lys på lerretet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå