kyrsjo Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 ethereal er jo fin til å overvåke... Kansje litt avansert da... Det finnes dorøvrig en "database" over internettbruk (med internet explorer) i mappa som inneholder offline files (internet cache). Denne er altid i bruk av Windows så lenge windows kjører, så du kan ikke slette den. Politiet er veldig glade i den Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Du trenger en krysset kabel. Den ser akkurat likedann ut som den du allerede har, bare at 2 av ledningparene er krysset. Først høyreklikker du på Mine Nettverkssteder. Velg "egenskaper". Du får da opp følgende bilde: Høyreklikk på "Lokal Tilbkobling". Velg "egenskaper". Du får da opp følgende vindu. Velg "Internett-protokoll (TCP/IP)", og trykk på "egenskaper". Du får da opp følgende bilde: Der skriver du inn ip-adressen du vil ha. Husk at alle datamaskiner må ha forskjellige ip-adresser, ellers klusser det seg til på nettverket. Trykk "ok" når du har skrevet inn en ip-adressse. Trykk "ok" igjen. Voilá, du er ferdig. Håper du får det til. Lykke til. cheers. Bra guide! Men må først få kjøpt meg ny kabel.. Går denne Her? Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Har foresten selv en lillebror (12) som har fri tilgang på nette. Og det har tatt litt av, var en gammel mann som ringte. Etter det fikk han egentligt bare lov til å ha folk han kjente i msn-lista, men prøv å stram inn slik etter 1/2 årsbruk... er ikke lett. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 true med å stenge MSN for hans pc i ruteren? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 true med å stenge MSN for hans pc i ruteren? Da klarer han sikkert å logge seg på den og endre innstillingene. Med web-basert config er det veldig lett, og passordet finnes i bruksanvisningen. Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 true med å stenge MSN for hans pc i ruteren? har en skjør server akkurat nå, vil helst gjøre minst mulig med den så lenge den funker. Men når vi får ngt nå snart, så blir det lettere å gjøre slike ting ja... Var snakk om en stund å stenge hele internetten på pcen hans ja... Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Hva med å sette klare grenser på hva han får lov/ikke for lov til. Det er mye bedre enn å tvinge på ham masse begrensninger. Straffen for brudd på disse reglene kan f.eks være at han ikke får lov til å bruke internett på 1 mnd osv. Det er greit å sjekke innom cachet, men jeg synes det går alt gor langt når man skal overvåke tastetrykkene og/eller skjermbildet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 All ære til Jallakim, du skriver bra guider Lenke til kommentar
jocke Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) true med å stenge MSN for hans pc i ruteren? Da klarer han sikkert å logge seg på den og endre innstillingene. Med web-basert config er det veldig lett, og passordet finnes i bruksanvisningen. Det er nå bare å endre passordet det All ære til Jallakim, du skriver bra guider Takke takk, takk. Endret 29. mars 2004 av jallakim Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 true med å stenge MSN for hans pc i ruteren? Da klarer han sikkert å logge seg på den og endre innstillingene. Med web-basert config er det veldig lett, og passordet finnes i bruksanvisningen. Det er nå bare å endre passordet det Akkurat, men det er ikke mange som gidder det. Det som er kjipt er at min far husket å gjøre det. Jeg har veldig lyst til å knote med NetScreen-boksen vår... Lenke til kommentar
jocke Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 true med å stenge MSN for hans pc i ruteren? Da klarer han sikkert å logge seg på den og endre innstillingene. Med web-basert config er det veldig lett, og passordet finnes i bruksanvisningen. Det er nå bare å endre passordet det Akkurat, men det er ikke mange som gidder det. Det som er kjipt er at min far husket å gjøre det. Jeg har veldig lyst til å knote med NetScreen-boksen vår... Ikke mange som gidder det, men hvis han skulle blocket msn via routeren måtte han nesten endret passordet. Du kan jo resette passordet da. Bare å koble til via com-port (hvis du har router som støtter det). De gammle netopia-routerne til ngt hadde affal det Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 true med å stenge MSN for hans pc i ruteren? Da klarer han sikkert å logge seg på den og endre innstillingene. Med web-basert config er det veldig lett, og passordet finnes i bruksanvisningen. Det er nå bare å endre passordet det Akkurat, men det er ikke mange som gidder det. Det som er kjipt er at min far husket å gjøre det. Jeg har veldig lyst til å knote med NetScreen-boksen vår... Ikke mange som gidder det, men hvis han skulle blocket msn via routeren måtte han nesten endret passordet. Du kan jo resette passordet da. Bare å koble til via com-port (hvis du har router som støtter det). De gammle netopia-routerne til ngt hadde affal det Har støtte for tilkobling via COM og telnet, men passordet er satt for alle tilkoblingene. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Det var litt uklart hva du mener med hva han er "inne" på? Jeg regner med at du mener at du vil kontrollere hva slags sider han ser på internett, eller vil du se hva slags programmer han bruker, eller hvilke filer han har hentet fra din maskin? Deler dere internett-tilkobling via din maskin, i f. eks XP? Vi deler ikke enda.. men tenkte at vi kunne gjøre det. Når min pc står på så kan han sitte på nettet med siden egen.. Da må min stå på. Så da har vi kontroll på hvor mye han sitter. Tenkte på internett sider og hva han søker på etter på nettet.. Hvis det går ann å se hvilke programmer han bruker så kan jeg jo ta med det også. Men det er ikke så farlig.. Tror ikke jeg skal la han hente filer fra min maskin enda Tenkte mere på at jeg må sende de over til han. Edit: Ja vi har XP pro. Jeg har norsk og han har engelsk.. Har vel ikke noe å si det? Hører egenlig ut som en lovlig og en warez.Bare en tanke som slo meg da du skrev det siste Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Det var litt uklart hva du mener med hva han er "inne" på? Jeg regner med at du mener at du vil kontrollere hva slags sider han ser på internett, eller vil du se hva slags programmer han bruker, eller hvilke filer han har hentet fra din maskin? Deler dere internett-tilkobling via din maskin, i f. eks XP? Vi deler ikke enda.. men tenkte at vi kunne gjøre det. Når min pc står på så kan han sitte på nettet med siden egen.. Da må min stå på. Så da har vi kontroll på hvor mye han sitter. Tenkte på internett sider og hva han søker på etter på nettet.. Hvis det går ann å se hvilke programmer han bruker så kan jeg jo ta med det også. Men det er ikke så farlig.. Tror ikke jeg skal la han hente filer fra min maskin enda Tenkte mere på at jeg må sende de over til han. Edit: Ja vi har XP pro. Jeg har norsk og han har engelsk.. Har vel ikke noe å si det? Hører egenlig ut som en lovlig og en warez.Bare en tanke som slo meg da du skrev det siste Ikke nødvendigvis. Jeg har to lisenser på Windows XP her, i to forskjellige språk... Lenke til kommentar
Mordar1 Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 jeh har 4 forskjellige lisenser på 3 forskjellige xp`er.. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) true med å stenge MSN for hans pc i ruteren? Da klarer han sikkert å logge seg på den og endre innstillingene. Med web-basert config er det veldig lett, og passordet finnes i bruksanvisningen. Det er nå bare å endre passordet det Akkurat, men det er ikke mange som gidder det. Det som er kjipt er at min far husket å gjøre det. Jeg har veldig lyst til å knote med NetScreen-boksen vår... Ikke mange som gidder det, men hvis han skulle blocket msn via routeren måtte han nesten endret passordet. Du kan jo resette passordet da. Bare å koble til via com-port (hvis du har router som støtter det). De gammle netopia-routerne til ngt hadde affal det Har støtte for tilkobling via COM og telnet, men passordet er satt for alle tilkoblingene. Hvis du har netopia og ngt; http://www.hjelperdeg.net/nettverk/nettver...reset/index.php Endret 29. mars 2004 av jallakim Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Da blir nok "fattern" i huset fornøyd tenker jeg, når han finner ut at passordet hans ikke virker lenger Hehe, månelyst er en fin farge. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Masse quoting... Hvis du har netopia og ngt; http://www.hjelperdeg.net/nettverk/nettver...reset/index.php Nope. Har NetScreen og Telenor. (ganske fet router, faktisk) Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Til trådstarter: Hvis du er interessert i et enkelt og SVÆRT så nyttig overvåkingsprogram til pc anbefaler jeg Golden Eye 3.1. Programmet kan stilles inn til og overvåke alt som skjer på pcen. Tastetrykk, intervall av skjermbilder, overvåkning av samtaler på MSN, hvilke www sider som blir besøkt, + masse annet. Minuset er at det kun kan brukes på Host maskinen. Altså man kan ikke overvåke via nettverket. Interessert i å vite mer? SEND PM! -Jan Ivar- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå