Hoax Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Fikk øye på en harddisk reklame her på HW.no for Samsung SpinPoint P80 160GB IDE ATA/133 2MB cache 7200RPM - 27DB støy til 795.00 ,- Har nå litt for mange WD120GB disker som brøler ut med nesten 40DB pr stk og er på utkikk etter stillere disker til bra pris. Vil gjerne ha komentarer og tips/anbefalinger. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) samsung er veldig stillegående, men er ikke fult så raske den har heller ikke 2mb cache, men den gjør de fleste jobber bra. Endret 27. mars 2004 av Admin'c Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 samsung er veldig stillegående, men er ikke fult så raske den har heller ikke 2mb cache, men den gjør de fleste jobber bra. ???? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 samsung er veldig stillegående, men er ikke fult så raske den har heller ikke 2mb cache, men den gjør de fleste jobber bra. ???? Jeg redigerer litt video, og det jeg mente var at en wd eller maxtor ville fått lagret store videofiler raskere. Men til vanlig bruk er samsung digg. Har montert 30stk eller noe uten en eneste feil, men pass på at de har noisecontrol og andre støybeskyttelser. I dag har mange hdr 8mb cache noe som gjør dem raskere men 2mb duger fett det, har det på systemdisken Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Der var det faktisk noen hundrelapper å spare... Da gjelder det bare å skaffe seg 800 kroner da Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Har en av den nevnte disken selv, og er meget fornøyd med den, både ytelses- og lydmessig. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Lurer på om jeg skal ha 1 eller 2 hmm hehe...må tenke litt på det. Lenke til kommentar
xpert Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Kjøp heller Seagate med 8 mb cache hos MPX. Det tilbudet på komplett er ikke så fantastisk. Ehh, jeg har faktisk vurdert den disken selv, har aldri prøvd Samsung før. WD skal jeg aldri kjøpe mer hvertfall, de tre jeg har bråker infernalsk. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Hehe ja de som kjenner til Western Digital kjenner også til Peltor! (Verdens største fabrikant av hørselværn) Skal ta en kikk på MPX, tror de har dyre ekspedisjons gebyrer og frakt? Lenke til kommentar
norrick Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 En helt grei "lagringsdisk" til en billig penge. Skal du bruke diskene til systemdisk så vil jeg heller ha satset på en kjappere HD siden disse er passe trege, anbefaler på det varmeste de nyeste Hitachi diskene som yter meget bra og går like stille som Samsung diskene. Anbefaler Hitachi Deskstar 7K250 160 GB 8MB til kr. 1091,- hvis du kun har standard IDE kontroller, har du mulighet for S-ATA så vil jeg anbefale Hitachi Deskstar 7K250 160 GB S-ATA til kr. 1023,- Lenke til kommentar
norrick Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Hehe ja de som kjenner til Western Digital kjenner også til Peltor! (Verdens største fabrikant av hørselværn) Du kan så si! Mine 2 Raptorer spinner med 10000 rpm og fungerer meget godt som myggjager, har enda ikke sett en mygg inne på lenge... Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Kjøp heller Seagate med 8 mb cache hos MPX. Det tilbudet på komplett er ikke så fantastisk.Ehh, jeg har faktisk vurdert den disken selv, har aldri prøvd Samsung før. WD skal jeg aldri kjøpe mer hvertfall, de tre jeg har bråker infernalsk. Seagate bråker faktisk en del mer enn Samsung under load, men idle så er diskene så og si identiske. Etter å ha vært borti de fleste seriene fra de fleste produsenter og jeg endte opp med akkurat de samsung diskene der sjøl. Nå er ikke jeg avhengig av super hastighet og støy er det viktigste for meg, så detta er jo nødvendigvis ikke den beste disken for alle. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Hehe ja de som kjenner til Western Digital kjenner også til Peltor! (Verdens største fabrikant av hørselværn) Du kan så si! Mine 2 Raptorer spinner med 10000 rpm og fungerer meget godt som myggjager, har enda ikke sett en mygg inne på lenge... Nå kan vel det kanskje ha noe med at det er vinter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå