Mercury Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Har satt opp en ny "server", med MSI kt-6 hoved kort, XP 2400+, prossesor, 512 pc 2100 ram, et ukjent agp skermkort/ et ukjent pci skjerm kort( har prøvd med begge), 80 Gb maxtor disk, rack kabinett med 250W power. Koblet opp alt, trykte på power, vifter startet opp, ingen ting skjer. Den eneste årsaken jeg har kommet på til nå er- på dette poweret var det ikke den firkantede tilkoblingen, som er noe som heter cpu power tror jeg. Har kjørt uten og koble til denne på andre hovedkort, men må den egentlig være tilkoblet, har selfølgelig koblet til den lange atx kontakten ifra poweret. Mercury Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 først må du se på hovedkortet, er det en led som lyser på hk så har du satt ledningen feil på hovedkort. Lyser ikke leden må du sjekke at strømkabler til hovedkort er satt riktig (p4 krever 2stk) Hvis ikke dette går ¨må du sjekke psu, bakpå er det en på av bryter sjekk at denne står på I og ikke på O. IKKE RØR DEN RØDE BRYTEREN den skal stå på 230 Hvis psu er på må du sjekke om psu er koblet til en stikkontakt Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Sjekk RAM brikkene...de skal godt nedi og gå i lås. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Noen hovedkort krever den såkalt "P4" pluggen. Den er firkantet og har jord og 12v. Hva den brukes til kan vel variere, men den kan være strømgiver for bl.a. grafikkortet. Det kan hende du må bytte til en PSU med denne koblingen, men det burde stå forklart i manualen. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Sjekk montering av kjøler. Har opplevd det samme et selv et par ganger uten noe grunn. Har tatt ut kjøler og CPU og montert på igjen og vips så har alt fungert Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Den beste løsningen da er å skru alt fra hverandre og sette det sammen på nytt. Alt fra cpu til ram må ut av hovedkort. Dette har hjulpet meg ett par ganger Endret 27. mars 2004 av Admin'c Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 I denne tråden forklarer jeg hva P4 kontakten er til: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=224273&hl= Har sett flere hovedkort hvor det står i manualen at de ikke vil starte hvis denne ikke er koblet til. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Da trenger du et adapter, P4 12VATX som er en overgang fra Molex til ATX 12V, koster kun kr. 59,- hos Microplex. Slik ser den ut: Endret 27. mars 2004 av norrick Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå