chrisege Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Hei, Jeg har en bærbar maskin med Windows XP Pro. Den blir brukt på nettverket på skolen. Nå har jeg også satt opp en server og nettverk hjemme. Begge nettverkene bruker dommene. Jeg skulle gjerne hatt den inn på begge dommenene. Er det noe måtte å få det til?? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Sett opp hjemmenettverket med workgroup navn identisk til domene navnet på skolen . Det er vel det greieste tro jeg . ...... Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Forsto ikke det, kan du utdype det?? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Jeg tror at det er nok om du melder den først inn i ditt hjemmenettverk så på skolen. Mener du skal få mulighet til å velge hvilket domene du vil logge på. Men da må du manuelt velge hvilket domene du skal logge på hver gang du flytter deg mellom skolen/hjemmet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Du har vel ikke domene hjemme . Da må du jo ha domain controller på server og alt det . Hjemmenett med workgroup . Laptopen din er satt opp til å være medlem av et domene eks."skolen1". Benytte workgroup hjemme med samme navn som domenet maskin navnet er meldt inn i (eks. SKOLEN1 ) er en kjent workaround . Andre enheter enn laptopen konfigureres med workgroup , endre workgroup navnet fra "workgroup" til SKOLEN1 for disse . Lag accounts på andre PC'er enn laptopen med samme login navn og passord som laptopen . Disable "simple filesharing" . Etter dette kan du logge inn laptopen med skole acconten/passordet hjemme og ha tilgang til sharing i hjemmenettet . Et maskin navn kan bare være meldt inn i ett domene . Ikke tull med laptopen (dv. endre fra domain til workgroup) Da må nemlig skole nettets admin legge/melde den inn i domenet på nytt igjen . Vet du om skolen benytter NT basert eller 2000 basert domain . ...... Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (Vanlige brukere kan i et windows 2000 domene melde en maskin inn i domenet, men bare et begrenset antall ganger.) Hvis du lar maskinen være medlem i domenet på skolen så skal du kunne hjemme gå fra askinen og inn på domenet ditt hjemme. Det kar derimor være vankeligere å sitte på domenet hjemme og gå inn på maskinen siden domenekontrolleren som maskinen din bruker ikke er tilgjengelig. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Det kar derimor være vankeligere å sitte på domenet hjemme og gå inn på maskinen siden domenekontrolleren som maskinen din bruker ikke er tilgjengelig. Er det satt opp som cached user profil logger man seg på med domene og account offline også . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå