DevN Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Har den siste tiden vært enormt plaget med at maskinen begynner å hakker, spesielt når noen prosesser er fullt aktive. Har formatert flere ganger nå for å bli kvitt det, men det dukker opp igjen. Aner ikke hva som roter det til, har f.eks. prøvd å lagt inn en og en driver, restarta, testa osv. Uansett, er kommet fram til å formatere igjen, og da trenger jeg noen tips til drivere. De skal være enkle (ikke så store), de skal ikke ha fullt av kødd som man ikke trenger (altså KUN en driver), de skal være stabile og ellers funke som de skal. Så håper noen kan gi meg linker til drivere til følgende: - Nvidia GeForce 4 Ti4200 - Abit NF7-S V2.0: Lyd-driver (nForce2) Etterpå skal jeg vel kjøre noen oppdateringer for Windows, så anbefaler dere å ta alle? Også disse driver oppdateringene? Vil gå forsiktig fram så jeg lett kan finne ut hva problemet skyldes, dersom det kommer igjen. Bruker forøvrig Windows XP Pro (english). Lenke til kommentar
atrax Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Alle driverne til nForce2-chipsettet ligger i den driverpakken du kan laste ned fra nvidia sine hjemmesider. Hvis du absolutt vil installere dem driver for driver, kan du pakke opp den .exe-fila du finner der, og du vil finne alle driverne (audio, ide, lan ++) pent ordnet i mapper. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Vær oppmerksom på at noen av driverne som ligger på windows update er eldre enn de nyeste som du finner på produsentenes egne sider. Dvs du kan risikere å ende opp med eldre drivere enn du startet med før update. Critical updates bør du vel ta alle av, recommended updates tar du det du trenger(og ikke mer) samme med drivere. Recommended updates inneholder masse oppdateringer til msn-m, outlook etc, dersom du ikke bruker disse programmene trenger du sef heller ikke å oppdatere dem. Det jeg bruker å gjøre er å formatere winxp partisjonen, innstallere windows XP, lage system restore punkt, deretter kjører jeg windows update(innstaller først SP1 dersom du bruker denne, den inneholder nemlig endel av de andre oppdateringene slik at du slipper å laste ned dem 2 ganger), etter windows update(må sikkert restarte et par ganger for å få alt) lager jeg ett nytt system restore punkt. Deretter innstallerer jeg drivere til HK, skjermkort, lydkort og hva det nå enn måtte være, lager nytt punkt. Etter dette legger jeg inn alle andre programmer jeg måtte trenge. Noe av poenget er at man ikke legger inn flere programmer enn nødvendig, det løser i seg selv mange problemer Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 STABILE drivere til Ti4200 er i mitt tilfelle versjon 52.16 fra nvidia.com, men de ga derimot ikke like god ytelse som 44.03 av en aller annen merkelig grunn.. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Ok, disse til Abit-kortet mitt, jeg går altså til nvidia.com, går til driver seksjonen, velger "Platform / nForce Drivers" og så "Unified Driver"? Lenke til kommentar
atlef Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Stemmer det. Kan ellers anbefale en titt her, de har veldig mye info om alle nforce kortene. Mvh Meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå