bergen Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Hei igjen! Jeg var innom posten i dag og plukka opp en Xp-m 2400 (35w) prosessor. Har dytta den inn i maskina og starta lett overklokking. Er nå oppe i 11*200(2200MHz) og alt går fint foreløbig. Prime 95 har gått feilfritt en stund så jeg avslutta den inntil videre og tenk jeg skulle prøve meg på 3Dmark 03. Da kom problemet. Fra første bilde i første test var skjermen full av artifacts så jeg avslutta testen. Har prøvd litt forskjellige innstillinger i bios, men med samme resultat hver gang. Nå er de som følger: FSB:200 MP:11 CPU fsb ram ratio:6/6 CPU interface: Enabled Vcore:1.8v Chipset voltage 1.7v Agp voltage 1.5v Memory timings: 11 3 3 3 Kan noen fortelle meg hva jeg må gjøre for at alt skal fungere som det skal?? Abit Nf7-s v.2.0 XP-m 2400 (35w) OCZ 512MB DDR PC3200 EL PLATINUM Powercolor Radeon 9800pro Chieftec bigtower 360w psu Takk for alle svar Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Får du "artifacts" er det nok skjermkortet ditt som blir for varmt. Er dette overklokket, prøv å klokke litt ned - eller evt. hiv på litt mer kjøling. Endret 27. mars 2004 av Jarbra Lenke til kommentar
bergen Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Får du "artifacts" er det nok skjermkortet ditt som blir for varmt. Er dette overklokket, prøv å klokke litt ned - eller evt. hiv på litt mer kjøling. Har ikke overklokka skjermkortet, men har kun to kabinettvifter nå så temperaturen i kabinettet ligger på ca 40 grader, noe som vel er litt høyt. Kan det være derfor jeg får artifacts? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Du får ikke artifacts pga overklokka CPU, ganske sikker.. vanligvis skjermkortet som er alt for varmt.. Lenke til kommentar
bergen Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Dere hadde nok helt rett der!!! Tok en titt inni kabinettet og fant ut at skjermkortvifta sto på stedet hvil. Viste seg at den ene ledninga inn i 4 pin kontakta hadde løsna så det var ikke så rart... Nå må jeg bare krysse fingre og tær å håpe dette gikk bra!!! Takk for hjelpen!!! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Heh, skal noe til for å ødelegge hele GFXen, men de er i grunn litt ømfintlig.. GL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå