Gå til innhold

bytte vifter i qtec 400w dual. hvilken anbefales


Anbefalte innlegg

skjønner ikke helt hvorfor alle skal hakke på Q-tec...

Har en Q-tec PSU og den funker utmerket, ikke bråker den noe spessielt heller...

meget mulig at jeg har hvert meget heldig med mitt exemplar da...

hadde en ThermalTake PSU før, største driten jeg har hvert borti.

 

Er meget fornøyd med Q-tecen min, leverer stabil spenning å skaper ikke noen problemer...

kjører

3xHD

1xDVD-Brenner

2xvifter

Radeon 9600

xp2500+

+litt småtteri (lydkort og sånt) ikke noe problem i det hele tatt....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

støymessig er ikke gold serien blant de beste nei. Høres ut som en hårføner spørr du meg. de "stille" 33db min var oppgitt til hørtes nå ut som mye mer. med zalman viftene kan en knapt høre den. det er alt annet som støyer. men på grunn av mindre luftgjennomstrømning så blir sikkert levetiden redusert noen prosen, men for meg er ikke det så farlig, kommer nokk til å invistere i en ny strømforsyning av litt bedre merke og kvalitet når denne tar kvelden. har en backup dersom denne skulle ryke. en 300W aopen som fulgte med maxitoweret da jeg kjøpte det for noen år siden. men som sagt nå etter litt modding er støynivået særdeles akseptabelt :thumbup:

 

akkurat nå driver qtecen:

1stk xp2400

3stk hd

2stk cdrom

1stk ati 9500 pro med ekstra strømkontakt tilkoblet strømforsyningn

1stk zip

 

 

største problemet er for få molex kontakter har blidt nødt til å kjøpe meg splittere

Endret av dopus
Lenke til kommentar

Jeg har skifte viftene i min q-tec psu 400w, med et par 80mm fra microplex.. Et par titan vifter, som er på 23db... dette er en stor forsjell!!!!!!!! :devil:

Tempen har ikke blitt forandrett!!! :thumbs:

På min har jeg: 4stk adda 80mm

1stk Titan 80mm

1stk Memorex cd brenner

2stk lazer beam(grønn)

1stk neon vaier

1stk meteor-kit

+hovedkort mm.

Skal også ha en 120mm titan

Endret av Tdnoz
Lenke til kommentar

Gleder meg til jeg får ny cpu i morra, for da skal Q-Tech dingsen pensjoneres. Tipper Fortron source 400'n er mere effektiv i den lian li pc 6070 kassa jeg skal bygge den nye pc'n i. For guds skyld trådstarter, spar de penga til vifte/porto og kjøp heller et godt psu med lite bråk. Og etterpå så tar du med qtech'n og hagla utpå jordet og blåser det stygge psu'et til helvete! :p

Lenke til kommentar
Og etterpå så tar du med qtech'n og hagla utpå jordet og blåser det stygge psu'et til helvete! :p

YAY! :thumbs::thumbs:

 

Men, Få med ett Kamera! :)

 

Har ett stk Q-Tec 400w gold psu hengende på veggen, helt nytt (garanti på det som gikk opp i røyk) kanskje jeg skal ta med det ut bak låven også.. hmm..

 

Edit: og JA, jeg har noe imot Q-Tec... kaputt hovedkort på grunn av det..

Endret av Pompel
Lenke til kommentar
Hvor lurt er det å putte 2 Papst-vifter i en Q-tec psu? Viftene koster jo mer enn selve psu'en! Da er det ikke mye dyrere å kjøpe en bedre psu, og heller selge den du har for en billig penge; vips så har du kanskje en deilig psu fra Fortron/Source 

 

2 papst vifter koster 150 kr....

anyway, jeg HADDE to vifter liggende derfor satte jeg dem inn.

folk er jo ikke idioter og bestiller q-tec psu og bestiller vifter til den etterpå..

 

think before u talk

Tenk selv heller. Papst vifter koster ca 150 kr per stk, altså 300 kr for to. Q-Tec 400W Dual Fan koster 287,- hos Komplett. Altså mindre enn to Papst-vifter.

 

Og det finnes en haug av idioter, en del av dem finner du om du bare blar deg frem til rett kategori på dette forumet. (Snakker ikke nødvendigvis om de av dere som har kjøpt dere Q-tec psu, for den feilen har jeg gjort selv en gang...hehe) ;)

 

Edit: skrevelifi

Endret av atrax
Lenke til kommentar
skjønner ikke helt hvorfor alle skal hakke på Q-tec...

Har en Q-tec PSU og den funker utmerket, ikke bråker den noe spessielt heller...

meget mulig at jeg har hvert meget heldig med mitt exemplar da...

hadde en ThermalTake PSU før, største driten jeg har hvert borti.

 

Er meget fornøyd med Q-tecen min, leverer stabil spenning å skaper ikke noen problemer...

kjører

3xHD

1xDVD-Brenner

2xvifter

Radeon 9600

xp2500+

+litt småtteri (lydkort og sånt) ikke noe problem i det hele tatt....

Som nevnt i en annen tråd, så lager ikke q-tec PSU'ene sine selv.

Tidligere brukte de en produsent som heter ADT, men nå brukes en PSU fra Silverstone, og de får veldig bra score av det jeg kan skjønne.

Les en review her : http://www.modsynergy.com/Review%2078.htm

Nå kan det så være at forskjellige kabinett-produsenter ber om andre specs i Psu'ene de monterer i kabinettene, men stort sett tror jeg de er som standard fra produsent. De anerkjente Mist Psu'ene er f.eks produsert av CWT.

Lenke til kommentar

ta med stømforsyninga mi ut og skyte den...hehe...kanskje litt drastisk. Etter at jeg skifta ut viftene med to zalman(med motstand(blir 5V)) så er jeg faktisk strålende fornøyd... den skal ikke drive så jæ"#¤¤¤"#¤ig mye. Bare en cpu 2-3 hder og 2 cdrommer skjermkort og nettverkskort. holder plenty med den faktiske ytelsen til strømfosyninga...selv om den er en del lavere enn spissefekten.

Lenke til kommentar

jeg har en Qtec psu på 400w(500 spenn på at de trikser med talla... :devil: ) som står i en skyhawk kabiss..

(tro det eller ei... alt funker på mitt kabinett! :hmm: )

 

til poenget- jeg røska ut en av psu viftene, (den som skal stå nedover i kabinettet) fordi den vente opp mot taket i skyhawken. (hvis du har samme kabinett og samme psu... røsk ut den ene! den gjør bare pc'n varmere!)

 

og jeg vil også røske ut den andre... MEN... jeg skal bytte den ut med en ny mer STILLEgående vifte... jeg tenker da på en led vifte.. (rød ellerno)

 

så er det noen som vet om noen vifter MED led som er STILLEgående?? :yes:

 

evntuelt trenger jeg noe annet, i såfall.. hva? og hvordan? ;)

 

btw.. qtec'N min klarer sakene...

2* dvd

5* neonlys

3* hardisker

radeon 9600PRO

HK med stash...

de medfølgende 2 vifter(på kabinettet...)

Aero7 lite cpu vifta... (vet ikke om den trekker noe særlig strøm.. ser ut som den gjør det i allefall... :green: )

Endret av _ammaZ_
Lenke til kommentar
til poenget- jeg røska ut en av psu viftene, (den som skal stå nedover i kabinettet) fordi den vente opp mot taket i skyhawken. (hvis du har samme kabinett og samme psu... røsk ut den ene! den gjør bare pc'n varmere!)

 

og jeg vil også røske ut den andre... MEN... jeg skal bytte den ut med en ny mer STILLEgående vifte... jeg tenker da på en led vifte.. (rød ellerno)

 

så er det noen som vet om noen vifter MED led som er STILLEgående?? :yes:

 

evntuelt trenger jeg noe annet, i såfall.. hva? og hvordan? ;)

 

btw.. qtec'N min klarer sakene...

2* dvd

5* neonlys

3* hardisker

radeon 9600PRO

HK med stash...

de medfølgende 2 vifter(på kabinettet...)

Aero7 lite cpu vifta... (vet ikke om den trekker noe særlig strøm.. ser ut som den gjør det i allefall... :green: )

Jeg har noen av denne modellen i kabinettet mitt (bare blå :) ), den bråker veldig lite på lavt turtall :thumbup:http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBLF4RRPM

Lenke til kommentar

Jeg hadde en 400 w gold som nettopp tok kvelden. Har kjørt den med bare en vifte etpar måneder, og her for etpar uker siden begynte maskinen min plutselig å slå seg av helt uten videre.

Hvis jeg kjørte noe strømkrevende, f.eks virussjekk, var det svart med en gang!

 

Støvsugde PSU'en, og satte inn igjen den andre viften, men resultatet var det samme.

 

Så den tålte sikkert ikke å gå med bare en vifte....

 

Så jeg kjøpte meg en 350w Fortron Source med 120 mm vifte, og det er en helt ny verden i stua!!

Q-Tec'en bråkte som et jetfly, nå er det rolig og behagelig, måtte sjekke om det kom luft ut bak første gang jeg slo den på, hehe.

 

Rgds

Endret av TommyL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...