Gå til innhold

bytte vifter i qtec 400w dual. hvilken anbefales


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

på "vanlige" PSU'er....oppgis effekten i peak watt? det gjør det på qtec, og som jeg har lært på skolen, må det ganges med roten av 2...da får man 280 watt...

 

er dette riktig? det høres veldig sykt ut, men egentlig ikke når jeg tenker på min egen qtec 400 watter som jeg bytta til en et-eller-annet 460 watt. den går som en drøm. nå trenger jeg ikke lenger ha av kula mi for at BIOS skal finne diskene.

 

sjekk prosil for URL om kula mi hvis du ikke skjønte hva det var

Lenke til kommentar
på "vanlige" PSU'er....oppgis effekten i peak watt? det gjør det på qtec, og som jeg har lært på skolen, må det ganges med roten av 2...da får man 280 watt...

 

er dette riktig? det høres veldig sykt ut, men egentlig ikke når jeg tenker på min egen qtec 400 watter som jeg bytta til en et-eller-annet 460 watt. den går som en drøm. nå trenger jeg ikke lenger ha av kula mi for at BIOS skal finne diskene.

 

sjekk prosil for URL om kula mi hvis du ikke skjønte hva det var

Hva er det du snakker om? 400/roten av 2 = 565,68. Hvis du skal gjøre noe med roten av 2 må du dele for å få svaret ditt i alle fall. Eller gange med roten av 0,5. Det er vel ikke normalt å oppgi effekten til PSU som peak, tvert imot. Men Q-tec gjør det, og det er det mange som lar seg lure av.

Lenke til kommentar

satte inn to zalman vifter jeg hadde liggende (80*80), de som man kan koble en motstand på (fulgte med) ser ut til å funke bra...håper bare dem kjøler godt nokk. Neste prosjekt blir å skifte ut chipsett kjøleren på hovedkortet med en passiv...noen som har foslag til gode ribber som passer med hullene i et msi nforc2 delta ilsr(tror det heter det)?

Lenke til kommentar

JEg satt opp en sånn pr.linje watt ampere oversikt .

Alle annerkjente PSU produsenter har slik info på sine web sider .

 

==================================================

Mist 430adp

+ 3,3V ----------------------->       )   max draw .28A
                                               )              max draw =272W (totalt for begge )
+ 5,0V ----------------------->       )   max draw .36A


+12,0V ---------------------->       )   max draw 20A ,  max draw = 240W

Dog skal det ikke trekkes mere enn 410W totalt (3,3+5+12)

==================================================

 

Hos q-tek finnes det ingen slik info .

 

Hvorfor det tro ?

 

.....

Lenke til kommentar

Dersom du vil redusere støyen kan du seriekoble viftene. -til + og - til +. 6v på kvar vifte og halvert rpm. Støyfritt. Har virka fint ein mnd tid.

P.S På eget annsvar.

 

Edit: har romtemp. på 10 grader der pc-en står . Så kanskje derfor det går bra.

Endret av Ulvestad
Lenke til kommentar

ser nå ut til å funke bra med zalman viftene..og strømforsyningen er VELDIG stille... nå er det bare alt annet som bråker. spesielt nothbridge kjøleren. som jeg skreiv tidligere lurer jeg på å skifte ut den med en form for passiv løsning. har sett på ribber for zalman. har ogkså tenkt på passiv kjøling av skjermkortet mitt. noen som har erfaring med det.?

Lenke til kommentar
Hvor lurt er det å putte 2 Papst-vifter i en Q-tec psu? Viftene koster jo mer enn selve psu'en! Da er det ikke mye dyrere å kjøpe en bedre psu, og heller selge den du har for en billig penge; vips så har du kanskje en deilig psu fra Fortron/Source 

 

2 papst vifter koster 150 kr....

anyway, jeg HADDE to vifter liggende derfor satte jeg dem inn.

folk er jo ikke idioter og bestiller q-tec psu og bestiller vifter til den etterpå..

 

think before u talk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...