dopus Skrevet 27. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2004 skal bytte vifter i min qtec 400w dual fan psu. Er det noen som vet hvilke vifter som står i. Hvilke vifter anbefales å sette inn i stedet for de støyende sakene som står i nå...med tanke på luftmengde kontra støy? Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 27. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2004 Har du en q-tec som virker? Isåfall ville eg ikke rørt NOE på den. Men hvis du absolut vil så selger it-butikken chieftec vifter(titan) til 28 kr stk. Lydløse og litt under moderat luftmengde. Holder plenty til en PSU siden det er 2 stk i q-tec. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 27. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2004 Siden du først skal bruke penger på psu, kjøp heller ny. Hvis du absolutt skal gjøre noe kun med viftene kan du jo prøve å koble begge til en fanmate. Men Q-tec psu'er blir ganske varme, så det spørs om det er så lurt å gjøre noe med viftene i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Vike Skrevet 27. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2004 Jeg har en Q-Tec 450w, rev ut viftene etter en time, holdt på å bli gal.. satte i 2 stk PAPST 80mm vifter. funker utmerket. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2004 papst er tingen, går for de på 19db de høres ikke så godt. Trengs bedre luftstrøm kan du jo kjøpe dem som støyer litt mer. Det beste er vel å lage en plass i psu for en 120mm Lenke til kommentar
atrax Skrevet 28. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2004 Hvor lurt er det å putte 2 Papst-vifter i en Q-tec psu? Viftene koster jo mer enn selve psu'en! Da er det ikke mye dyrere å kjøpe en bedre psu, og heller selge den du har for en billig penge; vips så har du kanskje en deilig psu fra Fortron/Source Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 28. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2004 på "vanlige" PSU'er....oppgis effekten i peak watt? det gjør det på qtec, og som jeg har lært på skolen, må det ganges med roten av 2...da får man 280 watt... er dette riktig? det høres veldig sykt ut, men egentlig ikke når jeg tenker på min egen qtec 400 watter som jeg bytta til en et-eller-annet 460 watt. den går som en drøm. nå trenger jeg ikke lenger ha av kula mi for at BIOS skal finne diskene. sjekk prosil for URL om kula mi hvis du ikke skjønte hva det var Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 28. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg har en Qtec WP 350Watt, og den leverer 350 watt over tid Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 28. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg har en Qtec WP 350Watt, og den leverer 350 watt over tid Hvordan vet du det? Og hvor bra er spenningene på den? Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 28. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2004 på "vanlige" PSU'er....oppgis effekten i peak watt? det gjør det på qtec, og som jeg har lært på skolen, må det ganges med roten av 2...da får man 280 watt... er dette riktig? det høres veldig sykt ut, men egentlig ikke når jeg tenker på min egen qtec 400 watter som jeg bytta til en et-eller-annet 460 watt. den går som en drøm. nå trenger jeg ikke lenger ha av kula mi for at BIOS skal finne diskene. sjekk prosil for URL om kula mi hvis du ikke skjønte hva det var Hva er det du snakker om? 400/roten av 2 = 565,68. Hvis du skal gjøre noe med roten av 2 må du dele for å få svaret ditt i alle fall. Eller gange med roten av 0,5. Det er vel ikke normalt å oppgi effekten til PSU som peak, tvert imot. Men Q-tec gjør det, og det er det mange som lar seg lure av. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 28. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2004 sorry da... du skjønner jeg ba en kamerat ta det regnestykket på mobilen sin...jeg har ikke regnet på det i det hele tatt.... men de oppgir uansett antall watt i peak verdi, noe som er helt feil Lenke til kommentar
dopus Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mars 2004 satte inn to zalman vifter jeg hadde liggende (80*80), de som man kan koble en motstand på (fulgte med) ser ut til å funke bra...håper bare dem kjøler godt nokk. Neste prosjekt blir å skifte ut chipsett kjøleren på hovedkortet med en passiv...noen som har foslag til gode ribber som passer med hullene i et msi nforc2 delta ilsr(tror det heter det)? Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 2. april 2004 Rapporter Del Skrevet 2. april 2004 har Q-tec selv. men nå skal den på dynga. kjøper meg ny(annet merke) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. april 2004 Rapporter Del Skrevet 2. april 2004 JEg satt opp en sånn pr.linje watt ampere oversikt . Alle annerkjente PSU produsenter har slik info på sine web sider . ================================================== Mist 430adp + 3,3V -----------------------> ) max draw .28A ) max draw =272W (totalt for begge ) + 5,0V -----------------------> ) max draw .36A +12,0V ----------------------> ) max draw 20A , max draw = 240W Dog skal det ikke trekkes mere enn 410W totalt (3,3+5+12) ================================================== Hos q-tek finnes det ingen slik info . Hvorfor det tro ? ..... Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 2. april 2004 Rapporter Del Skrevet 2. april 2004 Send dem en mail og du får garantert ikke vite det fra dem da heller. flere som har prøvd. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 2. april 2004 Rapporter Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Dersom du vil redusere støyen kan du seriekoble viftene. -til + og - til +. 6v på kvar vifte og halvert rpm. Støyfritt. Har virka fint ein mnd tid. P.S På eget annsvar. Edit: har romtemp. på 10 grader der pc-en står . Så kanskje derfor det går bra. Endret 2. april 2004 av Ulvestad Lenke til kommentar
dopus Skrevet 7. april 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. april 2004 ser nå ut til å funke bra med zalman viftene..og strømforsyningen er VELDIG stille... nå er det bare alt annet som bråker. spesielt nothbridge kjøleren. som jeg skreiv tidligere lurer jeg på å skifte ut den med en form for passiv løsning. har sett på ribber for zalman. har ogkså tenkt på passiv kjøling av skjermkortet mitt. noen som har erfaring med det.? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 7. april 2004 Rapporter Del Skrevet 7. april 2004 Jeg har en Qtec WP 350Watt, og den leverer 350 watt over tid Hvordan vet du det? Og hvor bra er spenningene på den? Har også den... Jeg kjører 6 vifter 1 dvd rom 1 cd brenner 2 hd litt lys Holder utmerket...bortsett fra at det støyer no helt syykkkt Lenke til kommentar
XiFF Skrevet 7. april 2004 Rapporter Del Skrevet 7. april 2004 Q-tec funker greit så lenge du fjerner de non ball-bearing viftene. Papst vifter er greie, det var noen fra ifjor som solgte 25kr pr 80mm papst vifter. Og jeg har vært svært fornøyd med dem. Lenke til kommentar
Vike Skrevet 7. april 2004 Rapporter Del Skrevet 7. april 2004 Hvor lurt er det å putte 2 Papst-vifter i en Q-tec psu? Viftene koster jo mer enn selve psu'en! Da er det ikke mye dyrere å kjøpe en bedre psu, og heller selge den du har for en billig penge; vips så har du kanskje en deilig psu fra Fortron/Source 2 papst vifter koster 150 kr.... anyway, jeg HADDE to vifter liggende derfor satte jeg dem inn. folk er jo ikke idioter og bestiller q-tec psu og bestiller vifter til den etterpå.. think before u talk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå