Wobbegong Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Har nettopp installert min nye HD, og den funker fint. Men nå og da kommer det en rar lyd fra den. Høres ut som når du drar sleiken over et vått vindu (for alle dere som har vasket et vindu før) Hva kommer dette av? Noen andre som har opplevd dette? HD'n er en hihachi 160GB 8mb buffer 7200rpm Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 kommer den bare under bootingen eller mens maskinen står å går? Lenke til kommentar
Wobbegong Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Bare mens den går.. Ikke under spesielle operasjoner heller.. bare randomly. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 fulgte det med noe feilsøkings software med disken? kjør det. Hvis ikke kan du finne noe eller bruke scandisk Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Det er "mjauet" som er at lesehodet flytter seg til en random plass etter X minutter idle. (ganske nøyaktig 10 min) Dette er noe alle disker har, men som er veldig forskjellig. Hitachi disken gjør også en "recalibration" en gang i døgnet som høres ut som en lang "klikk" lyd. Om du henger disken opp i strikk/kjøper en annen type vibrasjonsdemper så vil volumet synke betraktelig. Du legger også mindre og mindre merke til den etter en stund. Hvilket kabinett har du? Stort stålkab? Lenke til kommentar
Wobbegong Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Hei! Takk det gjorde meg litt mindre nervøs hehe (ligner litt på et mjau ja..) Har et Chieftec dragoon midi kabinett, hva har det med saken å gjøre? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Gummioppheng vil trolig dempe volumet en del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå