Gå til innhold

Kan Mp3-spiller erstatte MiniDisken?

Anbefalte innlegg

:hmm:

Er i dag en lykkelig bruker av MiniDisk fra Sony, som primært brukes til å gjøre intervjuer og lydopptak. Deretter overfører jeg lyden til PC for redigering...

MEN: Jeg er lei av overføringen fra MiniDisken. NÅ ønsker jeg en god lydopptaker som kan gjøre opptak i .Wav (full CD-kvalitet) alternativt .Mp3 i god kvalitet...

Finnes det noen alternativer??

- Ser at det er flere med "voice-recorder", men jeg trenger mikrofon-inngang med mulighet for level-avlesning (dB) og justering av lydnivået...

TAKKER!

;) ChrT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iRiver ihp-140 har det :) I tillegg til at spilleren har innebygget mikrofon, så får du også muligheten til å koble til ekstern mikrofon (som forøvrig følger med i bundelen :)) Om du kan justere lydnivået er jeg forøvrig litt usikker på..

Lenke til kommentar
[b]Hei [/b]alle sammen
- og takk for svar

Ser at iRiver ihp-120 har muligheter for justering av lydnivå, mens ihp-140 har begrensninger på dette!??!! Hmmm... Rart, ettersom 140 visstnok "bare" skulle ha større harddisk...

[b]Er det noen [/b]som har erfaringer med bruk av iRiver og ekstern microfon??
- Jeg skal bruke den i intervju og lydopptak som må holde et minimum for radio og multimedieproduksjon....

SYNES det er rart at minidiskspilleren har levd så lenge uten at det er kommet noen heldigitale alternativer som kan "kopieres" direkte over til PC'en i .wav-format eller god mp3-format...

Skal sjekke litt mer om Creative sin Jukebox...
- TAKK til dere som har bidratt med innspill så langt!!

:thumbs: ChrT
Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne at iriver ihp-140 skal ha begrensning for dette. Jeg har selv en ihp-140, og det første jeg gjorde da jeg fikk den var å oppgradere "firmware" til den versjonen som ihp-120 bruker. (Versjonen til ihp-120 er 1.4, mens den versjonen som følger med ihp-140 er 1.19. Versjon 1.4 har flere funksjoner, og fungerer helt ypperlig på ihp-140.) Har selv brukt mikrofonen til ihp-140 bare èn gang, men syns det fungerte helt fint.

Såvidt jeg har lest, så kan du encode opptak via mikrofon til wav eller mp3, og dersom du velger mp3, så kan du også velge bitrate fra lav til høy.

Har desverre ikke satt meg inn i funksjonene med opptak på iriveren, men til alt annet jeg bruker den til (portabel hd og musikk) fungerer den glimrende!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...