Aardvarks Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Hei, jeg har en 3COM router (OfficeConnect Cable/DSL Gateway Version V2.02.03) Bak den er det en "webserver" som jeg bruker litt til personlig bruk. Hvis jeg skal gå inn på den må jeg skrive inn lokal-ip'n. Jeg lurte på om det var en måte JEG kunne bruke min vanlige internett-ip'en for å komme inn på serveren. Ja, alle andre kan nå serveren på den måten. Takker. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Ja.. det du må gjøre er å sette opp en port-forwarding på routeren på portene som webhosten kjører på.. tar jeg ikke feil så er det port 80 Da går du altså inn på routeren i browseren og konfigurerer .. Lenke til kommentar
Aardvarks Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Har gjort sådan. Som jeg skrev kan alle uten om det lokale nettverket gå inn ved hjelp av internett ip'en. Jeg har et domene som blir sendt til den ip'en. Men JEG som sitter bak routeren kan ikke nå pc'en med internet ip'en, bare med den lokale ip'en. Litt kjedelig å skrive den lokale ip'en i steden for et domene, derfor lurer jeg på om det er mulig for meg å bruke internett ip'en selv om jeg er bak routeren, i steden for å bruke den lokale. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Litt kjedelig å skrive den lokale ip'en i steden for et domene, derfor lurer jeg på om det er mulig for meg å bruke internett ip'en selv om jeg er bak routeren, i steden for å bruke den lokale. Nei, den som mange andre slike routere støtter ikke loopback og dermed kan du ikke gjøre det slik du ønsker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå