Gå til innhold

Nytt skjermkort

steinih

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
altså jeg tror Leadtech kortet er det beste kjøpet.

ifølge denne testen på overklokking.no så er dette et veldig godt kjøpt, og produsenten garanterer faktisk for hvertfall 5%(?) overklokking!

så kjøp det du!:)

De testene der så jo lovende ut de :yes:

Når det gjelder garantier for en viss grad av overklokking, kjører vel Gainward med noe av det lignende som Leadtech. I allefall med GS kortet. Med Gainward kortet koster vel noe mer..

hmm blir jo ikke mindre forvirra over hva en skal velge av det her :p

jaja nå står det mellom Asus, Gainward og Leadtech :laugh:

/steinih :)

Lenke til kommentar
jeg anbefaler ikke ATI/radeon, for dårlige drivere. quake 3 "jerker" litt (i 120fps/hz), er mørk nå og da (vid_restart fikser det nesten hver gang) og kjører ikke stabilt på fast writes.

det støtter heller ikke large system cache som er veldig bra når du spiller spill som lagrer store savegames (f.eks neverwinter nights og baldurs gate) og flytter mye filer eller tar skjermdumper.

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=24971

Driverne til ATI har ett ufortjent dårlig rykte, har hatt ATI siden Rage Fury var ett bra kort. Og kan telle på hand de gangene jeg har problemer pga drivere.

Og heller ikke hatt problemer med N. Nights eller BG. Så hvilke problemer mener du oppstår der da?

Har R9800Pro nå.

Lenke til kommentar
jeg anbefaler ikke ATI/radeon, for dårlige drivere. quake 3 "jerker" litt (i 120fps/hz), er mørk nå og da (vid_restart fikser det nesten hver gang) og kjører ikke stabilt på fast writes.

det støtter heller ikke large system cache som er veldig bra når du spiller spill som lagrer store savegames (f.eks neverwinter nights og baldurs gate) og flytter mye filer eller tar skjermdumper.

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=24971

Driverne til ATI har ett ufortjent dårlig rykte, har hatt ATI siden Rage Fury var ett bra kort. Og kan telle på hand de gangene jeg har problemer pga drivere.

Og heller ikke hatt problemer med N. Nights eller BG. Så hvilke problemer mener du oppstår der da?

Har R9800Pro nå.

Har også hatt ATI kort siden rage fury og kan også rapportere om at driverne faktisk har blitt bra, men de var ikke spes bra til rage fury i begynnelsen. Jeg hadde faktisk mindre problem med det første Radeon kortet mitt mht til drivere enn de jeg kjente med TNT/Geforce kort og driverne har etter dette bare blitt bedre og bedre. Det utelukker self ikke at man kan få problemer med enkelte hardware kombinasjoner, men har man ingen garanti for uansett hva man velger.

De fleste testene viser vel også at ytelsesforskjellen mellom 5950 oh 5900 er minimal og neppe verd prisforskjellen, så jeg er enig med personen som foreslo fx5900 kort... Holder sikkert det halve året til de nye korta har nådd et akseptabelt prisnivå.

Tar meg den friheten til å sitere hardocp sin konklusjon(dem mistpi linket):

"Ok, let’s review what we have discovered here. If there is any trend we noticed in this review it is that the 5950Ultra lags behind the ABIT 9800XT in almost every game. In some situations we actually ended up having to run the GFFX 5950Ultra at a lower quality setting to achieve playable framerates. Let’s look at this game by game."

Lenke til kommentar

Jaja, jeg kommer nok uansett ikke til å kjøpe et ATI kort nå. Har allerede Radeon 9700Pro, et kort en skulle tro var bra nok til cs1.6, men tilfellet er at jeg sliter med FPS drops. Dropper ned i 30FPS noen ganger. Det er hovedgrunnen til at jeg kommer til å velge Nvidia denne gangen :)

Spiller heller ikke noen andre spill, men kommer nok til å spille CZ og HL2 når det kommer..

Så fint om noen kunne komme med noen tips om hvilken produsent jeg nør velge. Har nevnt tidligere hvilke kort det står mellom.

Lenke til kommentar

Selv liker jeg Asus veldig godt når det gjelder HK, men tror faktisk jeg hadde valgt Gainward skjermkort dersom jeg skulle kjøpt Nvidia, de får veldig mye skryt hvertfall. I bunn er jo samme GPU, så det spørs hvor mye det _egentlig_ betyr da. Ellers vil jeg påstå at du har fått bra tilbake melding og meninger om produsent, det blir uansett ett litt subjektivt valg ettersom det er vanskelig å finne spesifikke tekniske detaljer som skiller disse bortsett fra kanskje vifteløsninger.

synes dette så bra ut:Gainward 5950 Fås sikkert billigere andre steder, sjekk prisguiden

Edit: noe annet som slo meg, du har installert Intel application accelerator og de nyeste chipsett driverne + oppgradert bios før du løper og kjøper :)? Virker litt rart at andre med "dårligere" kort kjører dette spiller uten problemer.. kan problemet ligge en annen plass? En hardt fragmentert HD etc kan også skape ytelsesproblemer. DU har sikkert prøvd dette, men kom plutselig på at ingen hadde nevnt det.

Leadtech 5950 Må vel være et rimelig alternativ, så også at databutikken hadde asus til rundt 3600

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Jeg har en egen Raid 0 partisjon som er nyinnstallert der jeg kjører cs1.6 og har alle de nyeste drivere til hk osv ja. Så det er nok ikke der problemet ligger :)

Og siden jeg har testa masse forskjellige drivere til GFX og med forskjellige innstilliger i de, regner jeg med at det er selve kortet som er problemet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...