steinih Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Hei igjen dudes, fint å ha dette forumet når en trenger noen tips Har planer om innkjøp av et nytt skjermkort. Har ATI Radeon 9700Pro nå, men begynner egentlig å bli ganske lei alle FPS-dropsene i CS 1.6. Har testa ut mange forskjellige drivere og andre tips og konfigurasjoner, men ingenting ser ut til å virke. Tenkte derfor på å kanskje teste noe nytt. har kikka litt på 5950 Ultra, men for det første er jeg usikker på hvilken produsent jeg bør velge og om Xp kortet eller GS er best? Selv mener jeg at det er GS som er best. Tenker også litt på fremtiden da dette er en såpass stor innvistering. Spiller ikke så mange andre spille enn CS 1.6 nå, men regner med at jeg bl.a kommer til å spille HL2 da det kommer osv. Har lagt merke til at 9800XT scorer en del bedre enn 5900 Ultra, men er litt usikker på hvordan ytelsesforskjellen er mellom 9800XT og 5950 Ultra? Egentlig så er jeg ganske fastlåst slik det er nå når det gjelder valget mellom NVidia og ATi siden jeg har hatt så mye driver- og FPS-problemer i CS (1.6) med de ATI kortene jeg har hatt tidligere og har nå. mao sett dere i min situasjon som CS spiller før dere hammrer løs på meg om at jeg bør velge 9800XT btw max pris ca 4500 /steinih Lenke til kommentar
TDK Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 har kikka litt på 5950 Ultra, men for det første er jeg usikker på hvilken produsent jeg bør velge og om Xp kortet eller GS er best? Selv mener jeg at det er GS som er best. Du tenker vel på gainward sine modeller? de har slike navn. gs betyr golden sample som betyr at kortet er garantert til og fungere med en speseiel liitt høyre klokefrekvens enn standard, dermed er det best av de to.... jeg har 9800xt og er veldig fornøyd..... men jeg spiller ikke CS. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Du trenger ikke et skjermkort til 4500.- for å kjøre stabilt 100FPS i CS! Det holder med et brukt GF4. Lenke til kommentar
steinih Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Du trenger ikke et skjermkort til 4500.- for å kjøre stabilt 100FPS i CS! Det holder med et brukt GF4. Greit nok, men jeg har allerede ATi Radeon 9700 Pro og opplever mange FPS-drops. Dette er kunn i 1.6. Hadde ingen problemer med 1.5. FPS-drops er nesten værre enn konstant FPS på f.eks 50. I allefall slik jeg opplever det. /steinih Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Hadde nok solgt 9700Pro og kjøpt meg 5900XT for penga og heller venta på NV40 å brukt penga på det i stedet. Da har du et kort som takkler HL2 veldig greit også og kanskje kommer CS på HL2 grafikkmotoren, og da er ikke NV40 et dumt kort å ha i pc'n Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Hadde nok solgt 9700Pro og kjøpt meg 5900XT for penga og heller venta på NV40 å brukt penga på det i stedet. Da har du et kort som takkler HL2 veldig greit også og kanskje kommer CS på HL2 grafikkmotoren, og da er ikke NV40 et dumt kort å ha i pc'n Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Har planer om innkjøp av et nytt skjermkort. Har ATI Radeon 9700Pro nå, men begynner egentlig å bli ganske lei alle FPS-dropsene i CS 1.6. Har testa ut mange forskjellige drivere og andre tips og konfigurasjoner, men ingenting ser ut til å virke. Tenkte derfor på å kanskje teste noe nytt. Har du tatt av trueform i driverene? har hørt at dette skal ha en del med cs å gjøre. Har radeon 9800 pro og kostant 100 fps her.. Lenke til kommentar
steinih Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Ja har testa det meste for å si det slik Så nå regner jeg med at jeg kommer til å få for nvidia denne gangen. Slik det ser ut nå står det mellom Asus eller Gainward 5950Ultra. what to do? /steinih Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) du har jo prøvd det meste,du blir sikkert fornøyd med fx 5950 ultra.. kan desverre ikke hjelpe deg,siden jeg ikke har noe erfaring meg fx-kortene, man hadde aldri problem da jeg hadde asus kortet(ti-4200) men synes du betaler litt mye for ultra-versjonen hvorfor ikke vente ca 1 mnd til og se hvor bra nv 40 blir,synd om du kansje angrer deg senere.når du først skal bruke så mye penger på kort. Endret 27. mars 2004 av Traxco Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Slik det ser ut nå står det mellom Asus eller Gainward 5950Ultra. what to do? Ha is i magen og vent i ca. 2 måneder! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 kjøp 9800pro! Nesten like bra som XT og veeeeldig mye billigere. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 kjøp 9800pro! Nesten like bra som XT og veeeeldig mye billigere. Han har 9700 Pro Lenke til kommentar
steinih Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Greit nok, en kan altids vente på at noe nytt kommer, men en gang må en jo handle . Regner også med at nv40 kommer til å koste et stykke over 5k, det blir nok litt mye.. /steinih Lenke til kommentar
steinih Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) btw har sett Asus 5950Ultra på Databutikken til ca 3600. Er da ikke aller værst det? /steinih Endret 27. mars 2004 av steinih Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 GeForce FX™ 5950Ultra Video Memory 256M DDR Engine Clock 475MHz Memory Clock 950MHzHz(475MHz DDR sikkert mye krefter i asus kortet. men noen medlem"er har dårlig erfaring fra Databutikken(se:Webshoperfaringer) eller "webshopguiden".. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Databutikken har alltid funka bra for meg, kan være uhelidig med alle, tilogmed komplett. Dog synes jeg det er for galt å bytte skjermkort akkurat nå som ATI og NVidia er i ferd med å lansere nye kraftmonstre. Selv om du sikker har prøvd gir jeg deg noen links som kan hjelpe: http://www.rage3d.com (har blant annet et lite tweak prog som inneholder forhåndsinnstillinger for endel spill + de nyeste driverne) http://www.omegacorner.com/ har modda drivere for ATI radeon 9800xt yter vel i alt bedre enn 5950ultra(i flg test her på hw.no) og endel bedre enn 9700Pro da? Endret 27. mars 2004 av kindings Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Jeg ville anbefale å kjøpe det billigste kortet du finner innenfor fx5950-klassen. jeg tror dette Leadtek Winfast-kortet er det kortet. edit: skrivefeil Endret 27. mars 2004 av rasgar Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 jeg anbefaler ikke ATI/radeon, for dårlige drivere. quake 3 "jerker" litt (i 120fps/hz), er mørk nå og da (vid_restart fikser det nesten hver gang) og kjører ikke stabilt på fast writes. det støtter heller ikke large system cache som er veldig bra når du spiller spill som lagrer store savegames (f.eks neverwinter nights og baldurs gate) og flytter mye filer eller tar skjermdumper. http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=24971 Lenke til kommentar
steinih Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Med det kortet jeg har nå ligger jeg på konstant ca 50-60FPS i cs1.6 dersom jeg ikke disabler fast writes. Som jeg har sagt er jeg klar over at det "snart" kommer nye kort, men tror nok ikke jeg kommer til å vente på de. Vil tru de kommer til å koste en god del mer enn 3600 som det Asus kortet koster. Tviler vel på at den jeg kommer til å være vert det.. btw har også testa Omegadrivere til kortet mitt, og merka ingen forskjell på de og Catalyst. /steinih Edit: er det noen som egentlig vet når de nye kortene kommer på markedet i Norge? Endret 27. mars 2004 av steinih Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå