Ace Ventura Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Hei alle sammen... Jeg har et problem med DVD spilleren min..Når jeg ser filmer så velger jeg språk"engelsk", og tekst"norsk", også kommer det dette problemet, for at når jeg begynner å se filmer, går det alt, musikk og lyd og tekst, men jeg kan IKKE høre engelsk...Jeg mener at jeg ikke hører hva de sier.......(hvis dere skjønte hva jeg mener)... VÆR SÅ SNILL Å HJELPE MEG!!!!!!!!!!!!! p.s.jeg har det samme problemet med alle DVD filmeme! TAKK SKAL DERE HA!!!!! Lenke til kommentar
Manx Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Nå må jeg ha dette inn med spade. Du starter filmen, du ser teksten, du hører musikk og lydeffekter(broren min sa at dette var riktig ), men du hører ikke at de snakker engelsk? Hvis du bytter til et annet språk hører du hva de sier da? Synes dette var veldig rart, dette har jeg aldri vært borti... Edit: Har du surround annlegg? se om du har stilt inn slik at du har en center kanal som er stilt inn riktig, sjekk om ledningen sitter riktig i på høytalleren og den sitter riktig kobblet til forsterkeren... Endret 26. mars 2004 av MU26599 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Litt uklar forklaring av problemet.... Hvis det bare er engelsk tale som blir borte og andre språk funker, så har jeg ingen forslag. Hvis det problemet er at tale blir borte kan det være som MU26599 forslår. At det er feil i forbindelse med senterkanalen hvis det går gjennom et surroundanlegg. Hvis det er noen form for karaokefunksjoner på DVD-spilleren, kan det være en "vocal-muting"-funksjon e.l. som fjerner talen. Senterkanalen (stemmer) kan mangle hvis DVD-spilleren har 5.1-utganger og det kobles feil (uten senter) hvis lyden går gjennom ekstern forsterker. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Som min bror prøvde å forklare, etter mitt forslag. Dette gjør du. Hvis du har ett komplett surround anlegg, med 5 eller 7 høytallere og en sub. Så er problemet at senter kanalen ikke fungerer, siden all tale er i den. -Har du tilkoplet senteren riktig? -Bruker du analogt fra DVD-spiller, altså 6 kabler, eller digitalt (coax el. optisk?) Ved analogt, sjekk at kablen sitter godt. -Sjekk i tegn ruten på forsterkeren, det vil på de fleste bli lyst opp hvilken høytallere den er stil inn til å spille til. Hvis senter er slukket, må du inn i menyen å stille senter til ON eller YES, den kan hende den er stilt til OFF el. NO. -UANSETT husk å sjekk at ledningene til høytalleren sitter ordentlig, det kan fort hende at den ikke har skikkelig kontakt, Hvis du ikke har ett surround anlegg, men bruker en surround forsterker, men bare 2 høytallere, må du gjøre dette: -Ved analog tilkopling fra DVD-spiller (2xRCA kontakter), må du inn i DVD meny å stille lyden til "2 channel analog" eller noe i den duren (jeg vil tippe du har 3 valg muligheter, 2 ch, 6 (el. 5.1)ch og bitstream (digital)). Dette gjelder også hvis du kun bruker lyden på TV. -Hvis tilkoplingen til forsterker er digital, så må du stille inn forsterkeren til å spille i stereo, den vil da omgjøre 5.1ch lydsporet til 2ch. Sjekk hvordan du gjør alt dette i manualen. NB! når du har slike problemer, spør i vei, men prøv å forklar litt bedre, nevn gjerne hva mer du bruker til filmen, ikke bare en DVD spiller, feilen kan for ligge mange andre steder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå