Gå til innhold

Bildene jeg tar ser helt banan ut

Anbefalte innlegg

Hadde en tråd om hvor teite bildene mine var når jeg tok bilde av skjermer, noe som sikkert kom av alt lyset fra skjermen.

Denne gangen prøver jeg å ta bilde av en bundle som jeg skal bruke i en test av en skjerm som kommer til uken. Men dette blir ikke bra.

Og er bildene dårlige vil folk synes testen er dårlig, ergo kan ikke jeg ha noe annet enn optimale bilder..

Her er bilde:

http://polecat.demoted.org/hw/Iiyama-e511s-bundle.jpg

Jeg hadde den i makroinnstilling, prøvde flere bilder (med og uten blits, andre innstillinger etc) dette var et beste :(

Skal kjøpe stativ i morgen, men jeg mener kan det bety sååååå mye?

Er det meg som er helt bak mål eller er det kamera som har for dårlig linse?

Mvh

Øivind " en forvirret fotograf" Dahle..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags lys har du tilgjengelig?

Lysrør i et rom uten vinduer (synes jeg så hvite ark som fikk blåskjær - velg ulike innstillinger med manuell hvitbalanse og se om du får det bort)? Blitz fra et kompakt-kamera?

Hvis du har megapixels (4 i ditt tilfelle) til over så ta bildet litt lenger i fra ("for å samle mer lys") og beskjær bildet - sjøl under 1 megapixel (f.eks. 1024x768) blir jo vel bra på en normal web-visning?

Lenke til kommentar

Hva med å ta bildene litt på skrå? Da slipper du sikkert mye av den reflekterte blitzen i midten av bilde.

Om du har PhotoShop, prøv en omgang med AutoLevels. -Siden du har den blåfargen på de hvite arkene.

Mvh Jan Ove

Ps: liker selv godt dagslys, så om du har sjangs å få dagslys inn eller bundelen ut, så kan du kanskje få noe bra? =)

Lenke til kommentar

takk for gode råd. I morgen skal jeg ta det i dagslys og med annen bakgrunn. Dette bilde var jo tatt i kveld i normalt opplyst stue.

Dessverre er jeg ingen kløpper i PS. Skal også kjøpe stativ i morgen , kanskje det blir bedre da :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...