WildGirl Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Heia, jeg lurer på om det er lov til å spørre om modding av xbox her? Og hvis det ikke er det, hvor kan jeg spørre? Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Fult lovlig etter de nye reglene å snakke om modding her bare du ikke snakker om ulovelige ting som hvor du kan laste ned spill osv ellers er www.xbox-scene.com et ypperlig sted! Lenke til kommentar
WildGirl Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Lillesøss lurer på om XECUTER lite er no bra, og hvor en får kjøpt den? Lenke til kommentar
Magus Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Xectuer Lite kan kjøpes på Hammar.no, men jeg anbefaler en Xenium fra Divineo. Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Det er ikke noe poeng med dyre og fancy modchipper da dem alle gjøre det samme. Alt modchipper gjør er å holder på en bios fil, som blir loaded når xboxen starter opp. Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Det kan jo være greit med en chip som går ann å flashe med USB port da! Slik at hvis noe tilfeldigvis skulle være galt med den biosen du flasher med er det mye enklere å ordne. Personlig kjøpte jeg meg en x-bit, den er vel litt dyrere enn xenium sist gang jeg sjekket men med xeniumen følger det vel ikke standard med den usb kabelen for å flashe (kan ikke da bruke en helt vanlig usb ledning...) Ellers er mine erfaringer med divineo bare UTROLIG dårlige! Jeg måtte vente i over 6 uker før jeg fikk noe chip! Eneste grunnen til at de sendte den til slutt var at jeg truet med å kanselere orderen min, da fikset de plutselig problemet på 1-2-3! Har også handlet litt fra the console corner, der fikk jeg derimot varene raskt, ihvertfall så raskt det går ann å få de fra USA. Tror de også ligger noen kroner under divioneo u prisen generelt (medregnet porto...) Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Usb funksjonen er totalt nyttes løst, og i tilegg er den full av feil. Denne funksjonen funker har problemer på en skremmende stor mengde maskiner. Og feil flasher skjer så skjeldent at du det skal mye til å for folk skal få det, det finnes enkelte modchipper som ikke er kodet riktig, så disse har høyere flash error rate enn andre modchipper. Men disse chippene er som regel cloner av kjente chipper, og kan merkes på langt hold. Skal du først ha deg en modchip som beskytter deg mot feil flash, gå til anskaffelse av en smartxx eller en xenium. Men dette er totalt bortkasting av penger. Så lenge du ikke har noen spesielle grunnlag for å ønske en avansert modchip Endret 29. mars 2004 av PulZ Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 forsåvidt er jeg enig i det du sier, selv om ejg syntes den usb flashingen er praktisk! Men det er jo mer smak og behag egentlig, flesteparten trenger det vel ikke! Har også merket at usb flashingen er litt case sensitiv fordi den funker ikke med USB hubben som jeg har innebygd i chippen. Noe av grunnen til at en del kanskje går til anskaffelse av litt dyrere chipper er fordi disse ofte tilbyr pogopins. Videre tviler jeg egentlig på at det er mange som trenger noe mer avansert enn en Alladin advance 64 eller liknende (pass på å få tak i en original i såfall...), hvis man da betaler noen litt penger for å lodde den fast skulle det være absolutt helt bra løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå