andesam Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Vi sitter nå tre stykker på en chello plus linje som deles av en switsh. Men den ene dataen får ikke ip. Abbonementet deler ut 3 ip er så det skulle ikke være noe problem. Alle dataen har win xp pro, den ene som ikke får ip har engelsk (reinstallert for 1 time siden). Noen som har noen forslag til noe som kan fikse problemet? EDIT: Vi får kontakt mellom dataene, så vi kan overføre filer til hverandre. Endret 26. mars 2004 av andesam Lenke til kommentar
andesam Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 ingen som har noen ideer? Lenke til kommentar
Raz Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Har han prøvd å disable og enable sin network connection? Det hjalp hos meg av en eller annen grunn. En annen ting som også hjalp var å starte opp den maskinen som ikke fikk ip først, og så de andre... merkelige greier. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Hva står det på tcp/ip instillingene hans da? Beskriv litt mer.. Hvorfor trenger han ip? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Skru av og på modemet kanskje (og ha alle maskinene av når du skrur det på igjen)? Lenke til kommentar
ØW Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Har 3 maskiner her på en chello plus linje. Det hender en gang i blant at jeg må skru av og på modemet for å få tildelt ip på en maskin. (Ikke alltid det fungerer å bruke ipconfig /renew i commandolinja) Lenke til kommentar
andesam Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Hvorfor trenger han ip? For å komme på internett. TCP\IP instillingene hans står på å motta ip automatisk. Står stilti inn akkurat likt som hos meg, vi har prøvd å restarte dataen en haig av ganger og ipconfig /release og renew MANGE ganger. På de to andre dataene funker internett helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå