johndoe144 Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Hei! Jeg har fått i oppdrag å hjelpe en kollega med valg av ny PC. PC'en skal hun bruke hjemme, og den skal brukes til surfing, office, filmtitting og hun har også lyst til å prøve litt spilling. Skjermen må være flatskjerm, ellers har hun ingen spesielle krav. Prisen bør helst være ca 10 000 - 12 000. Jeg tenkte med en gang på å sette sammen en PC med Pentium 4, men så kom jeg over Hardwarebutikkens "pakketilbud" med AMD64. Er dette et godt kjøp? Har aldri hatt AMD selv. Har lett litt rundt på forumet etter erfaringer med denne pakken, men den er vel kanskje for ny til at noen har fått fingrene i den enda?? Noen som kan komme med en "dom"? Er dette en pakke jeg trygt kan anbefale henne? Er det deler som evnt bør byttes ut (har hørt at hwb er fleksible mtp utbytting av deler i pakketilbudene deres)? Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Ja, pakken er å anbefale sterkt. hvilke spill skal hun spille? spill som HL2?? eller bør du kansje bytte ut rammen til Kingston HyperX og ta 1024mb Lenke til kommentar
johndoe144 Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Tusen takk for kjapt svar! Tror ikke hun skal spille noen nye, fancy spill. Blir nok heller "jentespill" som Sims og sånn. Er RAM'en som følger med i pakken dårlig? Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 nja, er jo standard minne. ville heller kosta på en stk Kingston HyperX 512mb. holder med 512mb siden hun ikke skal spille så mye. regner og med at hun ikke driver med så mye videoredigering... Lenke til kommentar
johndoe144 Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Hun skal ikke drive med videoredigering, nei. Så 512 mb ram holder nok lenge foreløbig. Takk for tipset om Kingston ram. Ser at "merke-ram" ikke er så mye dyrere enn ram'en som føler med i pakken, så hun vil sikkert oppgradere. Så at det var flere forskjellige Kingston HyperX 512mb å velge mellom. Hvilken passer best til denne pakken? Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 ta PC3200 ikke dual pack/two matched A64 Hovedkort har ikke dual. Lenke til kommentar
johndoe144 Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Denne altså? Ser nå at det er mulig å velge mellom to skjermer: Iiyama 17" LCD E430-B og AOC 17" LCD LM729A. Prisen er den samme for begge alternativene. Hvilken av disse skjermene bør hun gå for, og hvorfor? Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 jepp. ville gått for denne. har både d-sub og dvi. vant og hw sin spill-test av 17" lcd. eller se på testen hw hadde om 17"lcd. finner sikkert en skjerm som passer best til hun og hennes bruk... Lenke til kommentar
johndoe144 Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Den så ikke dum ut, bare 300 kr mer enn den som følger med i pakken. Da sier jeg tusen takk for all hjelp så langt! Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Høyttalerne ser ut som en vits. Harddisken er ganske støyende. Merke-RAM er å anbefale. Men ellers ser jeg ikke umiddelbart noe å utsette på pakka. Lenke til kommentar
johndoe144 Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Er sikkert litt begrensa hva man får av høyttalere for 80 kr, ja. Men de er sikkert helt ok til hennes bruk. Kan du/dere anbefale andre harddisker til ca samme pris hvis den som er i pakka støyer veldig? Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Samsung eller seagate. siden hwb.no ikke har samsung så gå for en seagate... Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Seagate så absolutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå