b-haflan Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Hei, jeg har tidligere koblet meg opp trådløst til internett med en 3Com® OfficeConnect® Wireless 11g Cable/DSL Gateway i serie med min NEXTGENTEL-adsl router uten store problemer. Nå skal jeg imidlertid gjøre samme koblingen med et Telenor adsl-modem og det klarer jeg ikke. En av vesensforskjellene slik jeg skjønner det er at Telenor krever pålogging med passord ved oppkobling til internett, men jeg vet ikke hvordan dette løses. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Kan noen hjelpe? Bruk PPPoE og husk @online.no etter brukernavnet. Lenke til kommentar
b-haflan Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 nå sitter jeg ikke med problemmaskinen foran meg, den er hos min bror. kan du som svarte beskrive litt nærmere hva PPPoE betyr? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) PPOE bruker som sagt Telenor. Det betyr at du må konfe adsl modemet/router med brukernavn og passord for å koble opp mot internett. Det er ikke slik som mange andre leverandører som du bare kan koble rett i veggen og være på nett.. Endret 26. mars 2004 av spetter Lenke til kommentar
WaRFaiR Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Det er som sagt riktig at du må benytte PPPoE, men det finnes en del 3Com routere på markedet som ikke benytter standard PPPoE-protokoll, og disse trenger en firmware oppgradering før de vil fungerer med Telenor ADSL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå