Gå til innhold

Partisjonen/Harddisken til h*lvete?

Anbefalte innlegg

Kort versjon:
PC klikker, jeg restarter, "kan ikke finne hal.dll, blablabla kopier/installer filen på nytt", prøver å installere windows, formaterer som NTFS (quick), får beskjed om at jeg må bruke en annen partisjon, åpner recovery-console, formaterer C: (format c: /fs:ntfs), tar laaaaaang tid, og jeg restarter når den er ferdig, installerer XP på C: partisjonen (som NTFS), starter opp etter installasjon...

Og her begynner flere problemer.. Det tar år å starte opp maskinen. Så får jeg beskjed om at den skal sjekke filene på D: (navn på partisjon: Spill). På alle filene som popper opp står det "unreadable" ved siden av.
Da den er ferdig restarter jeg og kommer inn i XP. Jeg åpner Min Datamaskin og sjekker om det funker normalt.. Alt ok på C: (Local Disk) og E: (Data), men D: derimot, der står det (når jeg høyreklikker og velger egenskaper):
Space used: 0bytes
Free Space: 0bytes

Det står "Local Disk (D:)" på den partisjonen. Greia er at den partisjonen alltid har vært kalt "Spill" før..

Så jeg lurer på om noen vet om noe program for å reparere partisjoner, slik at jeg kan bruke D: partisjonen som før. Jeg regner med at alle filene er der ennå, siden den alltid skal begynne å sjekke filene når den starter opp.

Dette er forferdelig kjipt, så jeg håper noen har noen idèer.. :cry:

Takker for svar.

(Ble litt uryddig det her, menmen)

EDiT: Kan noe vær galt med harddisken? Endret av razh0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg formatert hele D:-partisjonen.. Jeg ga opp. Etter å ha satt i floppy-drive så startet jeg opp maskinen, og nå starter den opp helt vanlig. Ser ut som det fungerer greit nå! :thumbs:

Takker for alle svar!

Endret av razh0r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...