razh0r Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Kort versjon: PC klikker, jeg restarter, "kan ikke finne hal.dll, blablabla kopier/installer filen på nytt", prøver å installere windows, formaterer som NTFS (quick), får beskjed om at jeg må bruke en annen partisjon, åpner recovery-console, formaterer C: (format c: /fs:ntfs), tar laaaaaang tid, og jeg restarter når den er ferdig, installerer XP på C: partisjonen (som NTFS), starter opp etter installasjon... Og her begynner flere problemer.. Det tar år å starte opp maskinen. Så får jeg beskjed om at den skal sjekke filene på D: (navn på partisjon: Spill). På alle filene som popper opp står det "unreadable" ved siden av. Da den er ferdig restarter jeg og kommer inn i XP. Jeg åpner Min Datamaskin og sjekker om det funker normalt.. Alt ok på C: (Local Disk) og E: (Data), men D: derimot, der står det (når jeg høyreklikker og velger egenskaper): Space used: 0bytes Free Space: 0bytes Det står "Local Disk (D:)" på den partisjonen. Greia er at den partisjonen alltid har vært kalt "Spill" før.. Så jeg lurer på om noen vet om noe program for å reparere partisjoner, slik at jeg kan bruke D: partisjonen som før. Jeg regner med at alle filene er der ennå, siden den alltid skal begynne å sjekke filene når den starter opp. Dette er forferdelig kjipt, så jeg håper noen har noen idèer.. Takker for svar. (Ble litt uryddig det her, menmen) EDiT: Kan noe vær galt med harddisken? Endret 26. mars 2004 av razh0r Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Du begynner med å sjekke om det er noe galt med disken. Da bruker du et diagnostic program, som alle diskprodusenter har tilgjengelig for nedlasting. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Noe spesielt program du kan anbefale? btw, har en 40gb IBM disk.. Endret 27. mars 2004 av razh0r Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Hitachi (IBM) Drive Fitness Test finner du her: http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Jeg har ikke floppy på denne maskinen, så det funker tydligvis ikke.. :\ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Da bruker du Ultimate Boot CD, som inneholder bla.a Drive Fitness. http://www.ultimatebootcd.com/ Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Nå har jeg formatert hele D:-partisjonen.. Jeg ga opp. Etter å ha satt i floppy-drive så startet jeg opp maskinen, og nå starter den opp helt vanlig. Ser ut som det fungerer greit nå! Takker for alle svar! Endret 27. mars 2004 av razh0r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå