Josten Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Familien har nylig fått et dv-kamera (nv-gs70). Er helt ny på dette, men trodde det ikke skulle være sååå vanskelig. Innstalerte usb-driveren som fulgte med, filmet en liten videosnutt, og skulle så overføre den til pcn. Satte kameraet til vcr-mode, og koblet i kontakten. Trodde man kunne bruke dv studio3 som fulgte med, til å overføre filmen. Når jeg har kameraet i cardpb-mode dukker det opp som en flyttbar enhet. Og jeg kan spille av mpeg4-filmer og se på bilder. Jeg får også brukt kameraet som et webkamera i windows movie maker. Noen som har en guide til en nybegynner i nød? Lenke til kommentar
^Nikon Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Innstalerte usb-driveren som fulgte med, filmet en liten videosnutt, og skulle så overføre den til pcn. Men du har kobler videokameraet til maskinen med Firewire, og ikke usb-kabel? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Hehe, trodde man kunne bruke usb også. Fulgte ikke med noen firewire-kabel. Men fikk lånt en av en venn, og da funket alt fint. Teit at nødvendige ting ikke følger med. Lenke til kommentar
^Nikon Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Enig i at firewire burde følgt med kamera, men det følger noen ganger med maskinen eller firewirekortet. USB-kabelen har for lav hastighet til å kunne overføre video i full kvalitet, så den er beregnet til å overføre stilbilder fra kamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå