Gå til innhold

Problemer med cd brenner/dvd spiller

Anbefalte innlegg

Hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg her.

Kjøpte nemlig en PC for et par år siden, og da fulgte det med både DVD spiller (windvd) og cd brenner. Men etterhvert ble vi nødt til å reinstallere windows, og nå har vi windows xp.

Det som da skjedde var at vi mista både CD brenneren og DVD spilleren da vi reinnstallerte windows. Jeg fikk med en cd som skulle være til DVD spilleren, men når jeg prøvde å innstallere WINdvd på nytt, så fikk jeg bare vite at det var feil serienummer, og det vet jeg at det ikke er.

Når det gjelder CD brenneren så fikk jeg ikke med noen cd til den, men da jeg stakk innom elkjøp for å høre, så fikk jeg bare vite at det var en annen cd som jeg hadde fått med som jeg måtte bruke. "Fujitsu siemens WME product recovery CD-rom", som den så fint het.

Da jeg nå prøvde å kjøre den, så fikk jeg bare beskjed om at jeg måtte sette inn Cd`en på nytt, men etter å ha satt cd`en ut og inn 3-4 ganger uten hell, så skjønte selv jeg at det var håpløst.

Noen som har noen gode tips å komme med?

Har nemlig masse cd`er jeg vil brenne og DVD filmer jeg vil se, så det er jævli kjipt.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Dukker CD-brenneren opp i system -> hardware -> device manager?

Har du installert siste drivere for chipset, og kjørt alt som er av updates? Sjekk produsenten sine hjemmesider, og se om noen har hatt samme problemet.

Har du endret noe i BIOS etter at du oppgraderte?

Lenke til kommentar

Det elkjøp prøver å si er at brenneprogrammet til brenneren kun ligger på recovery CD'en (Recovery CD'en bringer PC'en tilbake til slik den var når du kjøpte den - dvs samme operativsystem og annen software).

Vil du ikke ha PC'en slik er du nok desverre nødt til å kjøpe deg et nytt brenneprogram.

For DVD-programmet høres det us som om du prøver å bruke en annen versjon av programmet enn det som lisensnummeret er for (kanskje den riktige versjonen kun ligger på recovery CD'en?). Og du vet da hva du må gjøre..... jepps kjøpe nytt program/lisens.

Hvis andre har bedre forslag så kom gjerne med dem.

Det finnes freeware alternativer for å se DVD-Film, anbefaler selv at du laster ned K-Lite Mega Codec pack fra denne siden: http://home.hccnet.nl/h.edskes/mirror.htm

Denne inneholder program (Media player classic) samt alle codecs for å se DVD-Film og de fleste andre film formater.

Det finnes dog svært få freeware brenneprogrammer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Ja, det høres slik ut, som O-C Freak sier.

Komplett selger Nero Express 6 til 108,- og det fungerer fint. Ellers kan du sjekke ut Windows.no sin side for gratis software.

Det er også program for brenning av CD i Windows XP, men jeg har ikke prøvd det så jeg vet ikke hvilke muligheter det gir.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...