Gå til innhold

Fjerne diskettstasjon.

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg fjerne diskettstasjonen? Har disablet den i bios, og tatt kabelen bort fra disken. Men når jeg starter opp windows me så kommer den opp i min datamaskin alikevel. Den funker ikke og den er merket 5 1/4 diskett. Det kommer ikke noen feilmeldinger opp under oppstart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi jeg trenger den ikke. Har en usb variant som jeg kan bruke hvis behovet skulle melde seg(tilhører en bærbar maskin). Har en zip 100 disk og brenner som jeg kan bruke istedenfor. Trenger plassen i maskinen til en harddisk.

Lenke til kommentar

Jeg fant ingen diskettstasjon i enhetsbehandling. Den er borte derifra. Fikk fjernet diskettstasjonkontrolleren, men det ble ingen forskjell. Systemet finner fortsatt en 5.25 stasjon, til tross for at det på ingen måte er en der.

Lenke til kommentar

Ja akkurat. Jeg har ikke en 5.25, men alikevel når jeg fjernet 3.5 så finner systemet en 5.25 istedenfor. Den er ikke mulig å bruke fordi det ikke er en diskett i den, noe som jo ikke er rart siden den fysisk sett ikke finnes i systemet mitt. Derfor går det heller ikke å formatere den. Ikke at det er ønskelig heller, vil bare ha bort diskettstasjonen fra systemet mitt.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-27 22:12, MaxCPU skrev:

5 1/4 diskettstajon? Meg som driter meg ut nå eller er dette fra "uttiden"??

det som var ut er nå inn :grin:

har en av de store greiene på rommet... -men der har jeg ingen pc :eek:

som jeg leste et annet sted her (eller på ngn): hadde vært litt greit å ha hemmelige dokumenter på :wink:

Lenke til kommentar

Har fjernet den fra bios. Det hjalp ikke. Systemet finner stadig en diskettstasjon som ikke er der.

Har leita rundt i systemegenskaper, men finner ikke noen plass der jeg har muligheten til å skippe finn diskettstasjonen under oppstart. Det eneste jeg har funnet er under 'systemytelsefilsystemdiskettstasjon' der er det en mulighet for å avmerke 'søk etter diskettstasjoner under oppstart', men hvis jeg fjerner merket og lukker dialogboksen, for så å åpne den, er den blitt merket igjen. Har også prøvd å starte på nytt etter å ha fjernet merket, men ingen forskjell. Kanskje det ikke er mulig å få den helt bort, eller kanskje jeg må installerer windows på nytt der diskettstasjonen er fjernet fra starten av, hvem vet...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...