Jonas Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Hallo Holder på med en playlist her nå. Den loader alle adressene i en txt fil inn i list2 og denne koden skal få ut filnavnene og legge de i list1: Private Sub loadlist1() If List2.ListCount = 0 Then Exit Sub Dim o o = 0 Do List2.ListIndex = o CommonDialog2.FileName = List2.Text List1.AddItem CommonDialog2.FileTitle o = o + 1 If o = List2.ListCount Then Exit Sub Loop End Sub Men den funker ikke! Filename blir korekt, men FileTitle blir bare blank. Er det noe jeg har gjort galt her, eller funker bare filetitle når man bruker en showopen? Endret 26. mars 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Ja, FileTitle blir bare fylt med data når noen av dialogene åpnes og en fil blir valgt. Bruk heller denne funksjonen: Public Function GetFileTitle(FilePath As String) As String GetFileTitle = Mid(FilePath, InStrRev(FilePath, "\") + 1) End Function Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Hmm.. Prøvde den, men fikk den ikke helt til å virke.. GetFileTitle blir bare blank Private Sub loadlist1() Dim GetFileTitle If List2.ListCount = 0 Then Exit Sub Dim o As Double o = 0 Do List2.ListIndex = o GetFileTitle = Mid(FilePath, InStrRev(List2.Text, "\") + 1) List1.AddItem GetFileTitle o = o + 1 If o = List2.ListCount Then Exit Sub Loop End Sub Eller kan jeg heller ikke bruke denne koden sånn? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Hvorfor brukte du bare ikke funksjonen og sparte oss begge fra masse trøbbel? Uansett, du må skrive koden slik hvis du skal ungå å bruke en funksjon: GetFileTitle = Mid(List2.Text, InStrRev(List2.Text, "\") + 1) Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Fordi jeg ikke viste hvordan jeg brukte den.. Men takk Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 sånn tilegg: ID3 tag 1.0 er de siste 128 byte i MP3 fila... 3 byte - ("TAG") for å sjekke om det er noen ID3 tag der 30 byte - Title 30 byte - Artist 30 byte - Album 4 byte - Year 30 byte - Comment 1 byte - Genre Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Noe sånt der jeg leter etter ja Men hvordan får jeg ut de 128 siste byte'ene? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Se litt på dette eksempelet. Det støtter både ID3 tag v.1.0 og v.2.0, noe som gir større funksjonalitet i programmet. Koden er også enkel å bruke, samtidig som den gir mulighet for å endre på tag'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå