sedsberg Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Har du husket å kjøre blaster-patchen etter du har fjerna blaster-virusa? (Og FØR du kopler til internett igjen.) Hvis ikke vil du jo få blaster igjen med en gang du kopler deg til nettet. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Har du husket å kjøre blaster-patchen etter du har fjerna blaster-virusa? (Og FØR du kopler til internett igjen.) Hvis ikke vil du jo få blaster igjen med en gang du kopler deg til nettet. Har ikke internett på den maskina... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 svchost.exe er et helt vanlig prosess som kjører på alle winXP-maskiner. Hvis den plutselig sluker 100% av CPU, er det noe gale med windows eller HK/CPU. Har liten tro på at det er virus. Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 skaff deg et prog som heter powermax. sleng det inn på en diskett, og kjør den. det proget low-level formaterer hele disken, slik at viruset UANSETT forsvinner. bruker du det proget må du ha fbi til å finne det på disken igjen..... merk deg at dette sletter ALT på disken... en annen ting er at det tar en evighet. tok meg 5-6 timer på mine 80 GB ibm disker, hver..... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 svchost.exe er et helt vanlig prosess som kjører på alle winXP-maskiner. Hvis den plutselig sluker 100% av CPU, er det noe gale med windows eller HK/CPU. Har liten tro på at det er virus. Det finnes virus som benytter seg av svchost. Lenke til kommentar
Trinity Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Hvis du søkte på den siste linken jeg la inn Denne finner du bla dette:Her Et lite utdrag: Backdoor.XTS is a Backdoor Trojan that gives a hacker access to your computer. The Trojan runs only on Windows NT/2000/XP and adds a service to the compromised system. The main module, Svchost.exe, is packed with UPX. Men uten internett har jo ikke det noe og si. Endret 30. mars 2004 av Trinity Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Har snakket med flere som mener det er virus vi snakker om her... Vil nødig lavnivå formatere Har hørt at harddisken kan ta skade av det, Stemmer det ? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm Denne er en virus SCVHOST.exe Endret 30. mars 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm Denne er en virus SCVHOST.exe Da må det Svchost32 Svchost32.exe ( ???) You have a virus. It may be one of the following viruses : Backdoor.IRC.Zcrew, W32.HLLW.Deborms.C, W32.Mimail.J@mm, or the W32.Paylap.@mm virus which mimics a PayPal account renewal screen. Note that there are other lesser known, or newer (!!) viruses which also show as a program called SVCHOST32.EXE. være et av de virusene som er nevnt der da... Spm er hvilket? Endret 30. mars 2004 av Jerix Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hvis du har muligheten så kan du prøve et annet hovedkort med den samme CPUen og se hva som skjer. Kjenner en som hadde et defekt hovedkort hvor det samme skjedde. Lenke til kommentar
Amnesia Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 jeg hadde viruset som er beskrevet i posten her, og det sluker all tilgjengelig CPU kapasitet, og det suger skikkelig.. men på symantec sine sider er det noen veldig greie "walktrougher" som sier hva du skal gjøre: Symantec Min het ihvertfall Pinf eller Pinfi tror jeg(filnavn:W32.Pinfi.exe elns.) Den ligger i regediten, og kan fjernes slik: ------------------------------------------------------------------------------ Click Start, and then click Run. (The Run dialog box appears.) Type regedit, and then click OK. (The Registry Editor opens.) Navigate to the key: HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer In the right pane, delete the value: PINF Exit the Registry Editor. ------------------------------------------------------------------------------ -gl & hf- :> Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Flott Amnesia! Da prøver jeg det med en gang jeg kommer hjem i morgen! Tror det er svaret på mitt problem! Tusen takk for all hjelp, folks! Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 akkurat det samme skjedde med skriver driveren på datan min. Instalerte skriveren på en annen maskin så da gikk det med en gang bedre. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 blir man utsatt for virus som angriper filsystem og boot sector, så er detn beste metoden og stappe disken i en annen maskin og cleande den helt, og slette filsysem og samtidig kan du ta backup av de viktigste. Har ikke hatt noe særlig virus selv, men har hjulpet andre venner og bekjente ;=) Lenke til kommentar
treigen Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 kan jo skrive fixmbr i windows xp repairprogrammet eller noko liknande Lenke til kommentar
Pompel Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 En liten ting... Om dere kjører Windows XP, og Explorer.exe prosessen tar 100% av CPU tid, er det ikke nødvendigvis ett virus, men en liten bugg i AVI Forhåndsvisninga til Explorer... men, om det ikke er explorer.exe, så kan det nok fort være ett virus.. Lenke til kommentar
Go-bjo Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 svchost skal kun ligge i systemfilene. Ligger det under noe annet, kan det ta opp alle ressursene til cpu. Prøv å fjerne svchost som ikke er plassert i systemfilene. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Ouch! Har et nytt prb... Jeg blir kastet ut av reg edit, 5 sek etter jeg har åpnet det! Virus det også ? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 La alle som lager virus BRENNE !! INDEED! De burde få seg et liv, og ikke ødelegge mitt! Er ikke det ødelagt nok a, joakim? Bare tulla, jeg god gutten MVH: Stian Lenke til kommentar
Amnesia Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) etter at jeg sletta den "Pinfi" i regediten, så tok jeg en virus-scan, og den hadde infiserte ALLE filene som lå i en eller annen TEMP mappe. så du burde være sikker på å kjøre en virussjekk, med et program som er oppdatert etterpå. Endret 31. mars 2004 av Amnesia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå