Gå til innhold

Virus som stjeler 100% av CPU


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skaff deg et prog som heter powermax. sleng det inn på en diskett, og kjør den. det proget low-level formaterer hele disken, slik at viruset UANSETT forsvinner. bruker du det proget må du ha fbi til å finne det på disken igjen.....

 

 

merk deg at dette sletter ALT på disken... en annen ting er at det tar en evighet. tok meg 5-6 timer på mine 80 GB ibm disker, hver.....

Lenke til kommentar

Hvis du søkte på den siste linken jeg la inn Denne finner du bla dette:Her

Et lite utdrag:

Backdoor.XTS is a Backdoor Trojan that gives a hacker access to your computer. The Trojan runs only on Windows NT/2000/XP and adds a service to the compromised system.

 

The main module, Svchost.exe, is packed with UPX.

 

Men uten internett har jo ikke det noe og si.

Endret av Trinity
Lenke til kommentar

Da må det

 

Svchost32 Svchost32.exe

 

( ???) You have a virus.  It may be one of the following viruses :  Backdoor.IRC.Zcrew, W32.HLLW.Deborms.C, W32.Mimail.J@mm, or the W32.Paylap.@mm virus which mimics a PayPal account renewal screen.  Note that there are other lesser known, or newer (!!) viruses which also show as a program called SVCHOST32.EXE.

 

være et av de virusene som er nevnt der da...

 

Spm er hvilket? :p

Endret av Jerix
Lenke til kommentar

jeg hadde viruset som er beskrevet i posten her, og det sluker all tilgjengelig CPU kapasitet, og det suger skikkelig..

 

men på symantec sine sider er det noen veldig greie "walktrougher" som sier hva du skal gjøre:

 

Symantec

 

Min het ihvertfall Pinf eller Pinfi tror jeg(filnavn:W32.Pinfi.exe elns.)

Den ligger i regediten, og kan fjernes slik:

 

------------------------------------------------------------------------------

Click Start, and then click Run. (The Run dialog box appears.)

Type regedit, and then click OK. (The Registry Editor opens.)

Navigate to the key:

 

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer

 

 

In the right pane, delete the value: PINF

Exit the Registry Editor.

------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

-gl & hf- :>

Lenke til kommentar

blir man utsatt for virus som angriper filsystem og boot sector, så er detn beste metoden og stappe disken i en annen maskin og cleande den helt, og slette filsysem og samtidig kan du ta backup av de viktigste. Har ikke hatt noe særlig virus selv, men har hjulpet andre venner og bekjente ;=)

Lenke til kommentar

En liten ting...

 

Om dere kjører Windows XP, og Explorer.exe prosessen tar 100% av CPU tid, er det ikke nødvendigvis ett virus, men en liten bugg i AVI Forhåndsvisninga til Explorer... ;)

 

men, om det ikke er explorer.exe, så kan det nok fort være ett virus..

 

 

:)

Lenke til kommentar

etter at jeg sletta den "Pinfi" i regediten, så tok jeg en virus-scan, og den hadde infiserte ALLE filene som lå i en eller annen TEMP mappe.

så du burde være sikker på å kjøre en virussjekk, med et program som er oppdatert etterpå.

Endret av Amnesia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...