Anathema Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Jeg har prestert å få et virus som stjeler 100% av CPU'en min Har prøvd formatering, men viruset klarte seg... Tror det ligger i boot-sektoren. (Bruker PCCilin, som ikke er istand til å finne viruset) Finnes det et virus prg. som er istand til å finnet det ? Eller må jeg gjøre noe annet for å fjerne den lille ? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 avast.com Woah, det kaller jeg raskt svar! Sikker på at det tar visuet ? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 avast.com Woah, det kaller jeg raskt svar! Sikker på at det tar visuet ? Hvis du har virus så det så, og det prog. tar også trojaner osv. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Flott, da prøver jeg det Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Ligger det i boot-sector kan du jo prøve deg på en fdisk /mbr Det kan tulle litt med hd'en din, så ikke bli sint på meg om det ødelgger Stort sett er det bare å legge inn os på nytt etterpå. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Ok, har nå prøvd Avast!, det fant 7 blaster'e men det fikset ikke problemet. Har også kjørt SpyBot-SD men det hjalp heller ikke. Noen andre måter å fjerne udyret på ? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Jeg har prestert å få et virus som stjeler 100% av CPU'en min Har prøvd formatering, men viruset klarte seg... Tror det ligger i boot-sektoren. (Bruker PCCilin, som ikke er istand til å finne viruset) Finnes det et virus prg. som er istand til å finnet det ? Eller må jeg gjøre noe annet for å fjerne den lille ? Er det et virus? eller bare.......cpu`n.... ? MVH: Stian_A Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Tett svar Den har fungert helt fint før , og det er allerede klart at det ER et virus. Lenke til kommentar
Trinity Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Tett svar Den har fungert helt fint før , og det er allerede klart at det ER et virus. Allt fungerer "før" det går i stykker Fra tull til alvor ,hvordan vet du at det er virus? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Er det normalt at når man er i windows og hører på musikk, brukes 100% av CPU? + at det lagger i spill som aldrig har lagget før(Nettopp formatert og instalert CP på nytt) Det må være en type virus/spyware som sørger for det. Dessuten har det ikke "gått isykker" Endret 30. mars 2004 av Jerix Lenke til kommentar
Trinity Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Høres merkelig ut ja,og at det ikke ble bedre av formatering engang Du kan jo lese her og se om du finner noe . Håper det løser seg Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Høres merkelig ut ja,og at det ikke ble bedre av formatering engang Du kan jo lese her og se om du finner noe . Håper det løser seg OMG, så mye ! Jeg veit ikke navnet på det engang Edit: finnes det et gratis anti-virus prg. som går i boot-sektoren? Endret 30. mars 2004 av Jerix Lenke til kommentar
Trinity Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Høres merkelig ut ja,og at det ikke ble bedre av formatering engang Du kan jo lese her og se om du finner noe . Håper det løser seg OMG, så mye ! Jeg veit ikke navnet på det engang Edit: finnes det et gratis anti-virus prg. som går i boot-sektoren? Når du trykker "alt crtl delete" gå på prosesser ,der skal du se hvilke prosesser som sviver og hvor mye cpu de bruker. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Ja, det er det jeg gjør! Der finner jeg en prosses som heter "svchost". Det er jo et windows program. (så viruset har angrepet den prossesen) Det er prossesen som bruker 100% av CPU. Lenke til kommentar
Trinity Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Søkte på "svchost" på Symantec sin side og fant endel http://www.symantec.com/ Link funket ikke ,men søk selv Endret 30. mars 2004 av Trinity Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Søkte selv, og fant 20 helt like dokumenter Situation:Under Network Connections in the Detailed Statistics dialog in Norton Internet Security or Norton Personal Firewall, you see that the service Svchost.exe occurs repeatedly on different ports. You want to know whether this is a valid application. Solution: On Windows 2000 and Windows XP computers, the Network Connections list normally includes Svchost.exe. Windows 2000 and XP use this file for services that are run from dynamic link library (.dll) files. These other services include operating system services, and can include services that are used by third party programs. The Network Connections list may include more than one instance of Svchost.exe. Each instance of Svchost.exe hosts one or more services. Norton Internet Security and Norton Personal Firewall do not allow you to terminate this connection. Gjorde meg egentelig ikke noe klokere Endret 30. mars 2004 av Jerix Lenke til kommentar
e_rik Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 La alle som lager virus BRENNE !! Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 La alle som lager virus BRENNE !! INDEED! De burde få seg et liv, og ikke ødelegge mitt! Lenke til kommentar
Trinity Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Søk her øverst på siden HER Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå