Suppelars2k Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Så, har fyller år i dag, og har en del pæng å bruke på plater, så jeg kunne godt tenke meg noen anbefalinger Smaken min plasseres godt mellom Funk/jazz, til metal. Favorittene: Led Zeppelin, Bobby Conn, Jimi Hendrix, Tool, A Perfect Circle, Big Bang, Dream Theater, Opeth, RHCP, SOAD, Turboneger. Blandt annet Finnes også en liste, som inneholder omtrent 25% av albumene jeg eier HER Så, jeg sluker det meste innenfor denne sjangervidden, så lenge det er bra! IKKE IKKE IKKE kom som de trolla og mas om det og det satana/blackmetalbandet og lignende. Kan forøvrig også nevne at jeg er glad i noe electronica, som Røyksopp, Ugress og Xploding Plastix.. jo... og schpongle. Anyways, tar imot tips med åpne armer. EDIT: Noen kommer sikkert til å tenkte "KRAFTWERK! Eureka!" Sorry, har vel det meste av kraftwerk, bare så det er nevnt. Endret 26. mars 2004 av HalTan Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Rage Against The Machine - Rage Against The Machine System of a Down - System of a Down Sepultura - Roorback (har fått litt dårlig kritkk, men eg synes den rocker bra..) OutKast - Speakerboxxx/The Love Below (vet ikke helt om eg traff på sjanger-smaken din nå, men men...) Dessuten så kommer System of a Down ut med ny plate i år! og Zack De La Rocha skal visst og komme med en! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Sakser fra den nymekka anbefalingslista mi. Opeth (Alt!) Dream Theater ("Images and Words", "Awake", "Scenes From a Memory". Ellers, Alt!) Rob Halford Yngwie J. Malmsteen Liquid Tension Experiment("1", "2") Tool John Arch ("Twist of Fate") Threshold Racer X Turbonegro Pink Floyd("Wish you Were Here", "Dark Side of the Moon") Joe Satriani ("Flying In a Blue Dream", "Surfing With the Alien") Mötorhead ("Snake Bite Love") Uriah Heep Judas Priest Iron Maiden (Aller meste) Steve Vai ("Sex & Religion", "Passion & Warfare") Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Weeh, takk for tips (... men må innrømme at jeg har VELDIG mye av det.) Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Hehe.. Gadd ikkje å ta vekk det du hadde Edit: Wuæh! Nytt forum? Endret 26. mars 2004 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Alt av Led Zeppelin, hvis du ikke har det fra før av. Alt nedenfor er en eller annen form for rock: The Strokes - Room on Fire og Is this it Franz Ferdinand - Franz Ferdinand Fugazi - Red Medicine og The Argument JohnDoe - Ja takk til trøbbel Hüsker Dü - Flip your wig Stiff Little Fingers - Inflammable material Supergrass - In it for the money Seigmen - Monument Sex Pistols - Never mind the bollocks At the drive-in - Relationship of command (liker du Mars Volta er dette et knallband) Division of Laura Lee - Black city Dinosaur jr - You're living all over me Mando Diao - Bring em in Nirvana - Nevermind Queens of the Stoneage - Rated R The Datsuns - The Datsuns The Mooney Suzuki - Electric Sweat, People get ready, de har en fet EP også The Soundtracks of our Lives - alt du måtte finne The Vines - Highly evolved Travis - Good feeling U2 - Boy Union Carbide Productions - Swing Ellers MÅ denne nevnes: Elliott Smith - Either/Or Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Beste tipset ? For å få noe helt nytt ? Ta en tur innom Forced Exposure og sjekk ut de nyeste plateslippene Der er det så utrolig mye jeg vil ha ! (utrolig nok kommer ofte nyheter fra norske band til denne sjappa før jeg hører om dem fra hjemlige kilder Som f.eks: "Norwegian three piece Noxagt come at you with record #2. Bass, drums and viola configured for maximum damage to ear canals. This record swings hard my friends, rocks like a demon and has some majestic dynamics. The Iron Point even has Nils Erga's (Noxagt's viola player) octogenarian grandfather singing on one track. Noxagt is for fans of hard rock and swinging unconventional riffage like the Dirty Three, dirty crawl such as the Melvins, and single minded pummel like label-mates/touring partners Lightning Bolt." ) Se f.eks. på debutalbumet fra Sora: "Re.sort is a beautiful combination of digital glitches & warm analog sounds and they are constructed by using various techniques like cut-ups, field recordings, sampling from bossa nova & jazz records etc.. His arrangements are really unique and original (almost every loops are slightly different!) but sophisticated keeping the tender & pleasant atmosphere full of heart-warming melodies." Endret 26. mars 2004 av tigerdip Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Turboneger med Hot Cars ...eller kansje du har du skaffa deg den? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Har kjøpt 6 plater siden jeg starta denne tråden Blood Brothers - Burn, Piano Island, Burn The Mars Volta - De-loused in the Comatorium Xploding Plastix - The Donca Matic Singalongs Led Zeppelin - Led Zeppelin II Jimi Hendrix - Are You Experienced? The Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Jeg skulle sendt deg listen min, men jeg orker ikke skrive ned alle CD-ene. Har du noen Cake-CD-er? Alle som gir de en sjanse digger de! Kan anbefale alle albumene, spesielt Fashion Nugget og Comfort Eagle. Tool, A Perfect Circle, Kaizers Orchestra, Primus, Shpongle, Rage Against the Machine og Led Zeppelin. Alt av de! Endret 28. mars 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Mye av Pink Floyd er veldig bra. Har du ikke Dark Side of the Moon, bør du skaffe deg den snarest. Kanskje, jeg sier kanskje - verdens beste album. Atom Heart Mother av samme band er også verdt å lytte til, men den er nok litt lite tilgjengelig for de som ikke har vært borti Pink Floyd før. Andre gode plater er: Jeff Buckley - Grace Nick Cave & The Bad Seeds - The Boatman's Call Neil Young - Harvest Bob Dylan - Bonde on Blonde Hellacopters- By the Grace of God Har du noen anbefalinger? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg holder på å lage en liste over CD-ene mine, og jeg vet at vi to, HalTan, har ganske lik musikksmak... Du kan se igjennom den. Den ligger her og blir nok gjort ferdig en gang i morgen når jeg står opp... Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 ok fint å se litt kaizer folk her inne!! har du hørt jethro tull Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) har du hørt jethro tull Ja, de er konge de! Spesielt albumet Aqualung og Thick as a brick! Edit: Spesielt sangen Bouree og Aqualung! Endret 29. mars 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Du kan jo ta en titt på "Hva er din favoritt-CD?"-tråden. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Etter å ha skuet igjennom lista de, tenkte jeg at jeg skulle fylle in med andre bra plater fra artister du allerede har (da vet du nesten hva du får) Amulet - Danger!Danger! BigBang - Frontside rock 'n roll Coldplay - Parachutts Millencolin - Home from home NOFX - White Trash, Two Heebs and a Bean ellers kom jeg med anbefalinger en annen gang, og da hadde du storparten av det jeg nevnt så jeg sparer meg denne gangen Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 RHCP-Mothers Milk (1989) Siden du hører på RHCP har du vel de nyeste cdene Lenke til kommentar
diversity Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Ralph Myerz and the Jack Herren Band - A special album Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 En anbefaling til: John Frusciante - Shadows Collide With People Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå