Gå til innhold

Anbefalte innlegg

UPDATE PSU FIREMOD!

 

Heeeeeeeey folkens!

 

I dag har jeg mekket meg en liten firemod i psu`en... :D

Satte inn rød vifte og en Fire-Grill...

 

Har også skjært ut buen helt i døren, venter bare på "grillen" nå, finner den ingen plass, så hvis noen av dere vet hvor i svarte jeg kan få tak i det blir jeg happy :w00t:

Døren skal lakkes i dag, en gang til, fordi jeg maskerte døren når jeg skulle kutte, og når jeg tok bort teipen for noe av lakken av samtidig.. :(

 

Har til planer videre og kutte ut IRC-nicket mitt i siden og ha børstet plexi bak... Siden kabinettet er sølv metallic og jeg ikke eier sans for fargesammensetning trenger jeg litt hjelp av dere til og finne passende farge på katodene som skal stå bak der å lyse opp....

Har 2 nick som jeg bruker, men vet ikke helt hvilket av de jeg skal sette på kabinettet, nickene er Koni og SaTiRe....

Ellers skal jeg sette inn 2x 120mm vifter i toppen til og suge ut luften, har allerede 2x 80mm til innsug som dere kanskje vet :roll:

Som et prosjekt til sommeren skal jeg pusse ned innsiden av kabinettet og baksiden, deretter chromme det :dribble::dribble::dribble:

Hvis ikke dere har andre forslag eller?????????

Når "grillen" i døra er på plass tror jeg det ville være på sin plass å ha litt "neon-wire" på baksiden for en fin effekt og finish?

 

Jess jess, legger ut bilde av PSU-modden min under... :D

PS... kan noen fortelle meg hvordan jeg gjør bildet klikkbart?

 

Snakkes

 

psu-firemod.JPG

 

Slenger til ett par kosebilder under :thumbup:

 

window.JPG

 

Gigabyte%20cooler.JPG

Denne kjøleren er bare kruters, har en P4 2.4GHz, klokket til rundt 2.6GHz, og temperaturen ligger stabilt på 33 grader.... :D Med den orginale kjøleren lå den på rundt 38 grader... Svinekjører jeg den med denne går den opp til 40 på MAX!

 

Svinbra kjøler som anbefales...

 

Link til den : Gigabyte Cooler

 

Sneiks!

Endret av --Koni--
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann folkens!

 

Fikk lyst til og bynne fra scratch igjen, men da med noe helt spektakulært, noe som INGEN har... :D

Har tilgang på det meste av materialer, så det vil ikke være noen hindring.

 

Noen som vil kjøpe det kabinettet jeg har? Kunne trengt litt kapital for å bynne med prosjekt nr.2... :)

 

Hvis noen vil komme med forslag til former å sånt på det jeg skal bynne med, og hvilke materialer som er "lette" og jobbe med, eller andre forslag..

Er åpen for alt...

 

Tom Ragnar

Lenke til kommentar

UPDATE MORE MODDIN!

 

Nå har jeg etter langt om lenge fått "gitter" i frontdøra, skulle egentlig være "bil grill", men fant aldri tak i det, derfor ble det da Stålplate med masse hull i

:D

 

Døm selv :)

 

IM001683.JPG

 

IM001702.JPG

 

IM001707.JPG

 

IM001709.JPG

 

Det er bortimot alt for denne gang, men har planer for videre modding...

 

Planene er å sette inn noen målere, ala slike man finner i instrumentpanelene på båter, lakke hele kabinettet innvendig i en fresh fluoriserende farge, og så skjære ut et mønster i sidedøren. :D

 

Siden lakkeringen ikke ble tipp topp (første gang jeg gjorde det), så skal ALT pusses ned å sandblåses, før får en gjennomgang med, primer å lakk så det holder, skal få noen som kan det til å gjøre det for meg...

 

Men men, thats all folkz...

Endret av --Koni--
Lenke til kommentar

UPDATE MORE MODDIN 2!

 

Har lakkert på nytt å satt inn tenningslås i stedet for ON/OFF knappen.

 

tenningslas%20montert.JPG

Funker som faen denne folkens :D

 

ferdigprimet.JPG

Ferdigprimet!

 

red%20door.JPG

Ferdig lakkert, døra!

 

red%20front.JPG

Øvre del av front lakkert ferdig...

 

front%20paa%20plass.JPG

Heile frontn satt på!

 

hele%20uten%20topp%20ferdig.JPG

Heile skjitn ferdi, unntatt toppen som enda er sølv... gikk fri for lakk, så jeg må kjøpe mere....

 

 

Enjoy!

Endret av --Koni--
Lenke til kommentar

Første jeg tenkte på når jeg så kabinettet i den rødfargen var Ferrari!! Er sikkert da jeg leste mye om den Laptopen til Acer, men ble stili og muligens den skiller seg litt ut når det gjelder farge.

Men dette er din smak, og du skal da selv ha noe du liker :yes:

Lenke til kommentar

Ser ut som en bra jobb! (Er ikke så begeistra for fullt så knalle farger og masse lys men, det er jo min smak). Likte veldig godt det du har gjort med døra. Tror det blir stilig hvis du lar gitteret være en mørkere farge enn resten av kassa. Hvordan festet du gitteret? Nøkkelen var også stilig, tror jeg kommer til å montere en sånn jeg og når jeg begynner på chieftec'en min (kommer vel en worklog etterhvert).

 

Hva med å gjøre noe med rillene foran? Gitter der og kanskje?

Lenke til kommentar

Heisann!

 

icer: Joa, sølvfargen var bra, men var ute etter en farge som ikke var så veldig standard.

 

Marti: Takk for det :) Gitterdøra er kuttet så den er litt for stor, så er den bøyd til og satt inn. Når døra er tatt ut er den ganske bøyelig, så det er enkelt og sette gittret inn, når den da settes på plass blir det stivt og fint, sitter som støpt.

 

CSSSK: Heisann! Rillene foran skal bort, har tenkt på å lage vanntank til min framtidige vannkjøling der, fant mye inspirasjon hos en annen her på forumet som hadde gjort det. Det er enda bare i planleggingsfasen, men jeg er ikke sikker på om det er det som blir det jeg kommer fram til. Det er store muligheter for at det blir samme type gitter som i døra også.

Jeg har også tenkt på å ha gittrene i svart metallic farge, og lurer på hvordan dere tror det kommer til og se ut...?

 

Mvh Tom Ragnar

Lenke til kommentar

 

Marti: Takk for det :) Gitterdøra er kuttet så den er litt for stor, så er den bøyd til og satt inn. Når døra er tatt ut er den ganske bøyelig, så det er enkelt og sette gittret inn, når den da settes på plass blir det stivt og fint, sitter som støpt.

Hva har du gjort med dekselet som stod der? Kuttet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...